Vyučující
|
-
Knopová Lenka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. průpravná, kondiční, kompenzační cvičení, význam jednotlivých druhů cvičení, základní technika provedení jednotlivých cviků 2. zásady správného rozcvičení před pohybovou činností 3. zásady zatěžování organismu (podstata únavy, důsledky jednostranné zátěže, svalová nerovnováha) 4. vnitřní motivace k pravidelné pohybové aktivitě, zařazení cvičení do denního režimu dětí 5. hygiena TV a zásady správné výživy dětí ml. školního věku 6. metody posuzování zdatnosti a motorické výkonnosti ve školní praxi
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Cvičení
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se současným pojetím zdravotně orientované tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ a osvojit si základní poznatky z této oblasti.
Student získá odborné kompetence pro vyučování tělesné výchovy s ohledem na zdravotní benefity.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Teoretický test Účast na výuce Vypracování seminární práce zaměřené na praktické využití průpravných, kondičních a kompenzačních cvičení v hodinách TV
|
Doporučená literatura
|
-
DVOŘÁKOVÁ, H. Cvičíme a hrajeme si. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 1995. 80-85783-07-X.
-
MUŽÍK, V. a KREJČÍ, M. Tělesná výchova a zdraví. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.
-
PERIČ, T. Sportovní příprava dětí. Praha : Grada, 2006.
-
SUCHOMEL, A. Tělesně nezdatné děti školního věku. 1. vyd. Liberec : TU, 2006..
-
TEPLÝ, Z. Zdraví, zdatnost, pohybový režim. Praha, ČASPV, 1995.
-
ZEMÁNKOVÁ, M. Pohyb nad zlato. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 1998. ISBN 80-85783-.
|