| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Neumannová Helena, PaedDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Vlčková Irena, PaedDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Procvičování kompetencí -  ústní projev, poslech, čtení a psaní v rámci tematických celků:   - poptávka, obchodní konverzace, dodací a platební podmínky.  - objednávky a platby, telefonické dotazy.  - konflikty a stížnosti, nedorozumění, kritické rozhovory, management kvality.  - pracovní schůzky, organizace, účast, prognózy, protokoly, popisy grafů a tabulek.  - pracovní postupy, technické instrukce, návody, formality.  - pracovní smlouvy, daně, odvody, nabídky dalšího vzdělávání (rekvalifikace).   Současně je procvičována gramatika v odborných textech.     
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět připraví studenty na komunikaci v různých typických situacích v zaměstnání a zprostředkuje způsoby jednání  v profesní praxi. Pomůže zlepšit komunikační schopnosti a naučí studenty jednoduše a efektivně komunikovat  při jednáních, obchodních schůzkách a konferencích.
                 
                Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Student by měl mít takové vstupní jazykové dovednosti, aby byl schopen po absolvování semestru získat požadované jazykové znalosti.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 - účast na cvičeních - absolvování testů v průběhu studia - vypracování  prezentací a seminární práce. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    ANGIONI, M., I. HÄLBIG a V. STÜBNER. Einfach Besser! Deutsch für den Beruf.. telc. Frankfurt, 2017. ISBN 978-3-946447-16-0.
                
 
            
                
                - 
                    BUSCHA, A. a G. LINTHOUT. Geschäftskommunikation.. Hueber. München, 2008. ISBN 978-3-19-091598-9.
                
 
            
                
                - 
                    GERHARD, C. Menschen im Beruf-Bewerbungstraining. Hueber. München, 2016. ISBN 978-3-19-121587-3.
                
 
            
                
                - 
                    HERING, A. a M. MATUSSEK. Menschen im Beruf -Schreibtraining. Hueber. München, 2015. ISBN 978-3-19-141587-7.
                
 
            
                
                - 
                    HERING, A. a M. MATUSSEK. Menschen im Beruf -Telefontraining. Hueber. München, 2015. ISBN 978-3-19-151587-4.
                
 
            
                
                - 
                    HERING, A.a J.FORßMANN. Deutsch in der Firma. Hueber. München, 2014. ISBN 978-3-19-247475-0.
                
 
            
                
                - 
                    HÖFFGEN, A. Deutsch lernen für den Beruf. 3.vyd.. Hueber. München, 2004. ISBN 19-007245-0.
                
 
            
                
                - 
                    LÉVY-HILLERICH, D. Kommunikation in der Wirtschaft. Fraus. Plzeň, 2009. ISBN 978-3-464-21236-3.
                
 
            
         
         
         
     |