Předmět: Mezinárodní obchodní jednání

» Seznam fakult » FS » KMG
Název předmětu Mezinárodní obchodní jednání
Kód předmětu KMG/IB-EB
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Demel Jaroslav, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky (témata): 1. Teorie internacionalizace. 2. Internacionalizace produktu. 3. Internacionalizace inovací. 4. Specifika mezinárodního obchodu v jednotlivých sektorech (A, I, S). 5. Obchodní a investiční politika. 6. Internacionalizace lidských zdrojů - pohyb pracovní síly. 7. Právní aspekty mezinárodního obchodu - mezinárodní smlouvy a akty EU. 8. Regionalismus v mezinárodním obchodě. 9. Rozvojová pomoc v mezinárodním obchodě. 10. Aktuální vývoj zahraničního obchodu ČR. Semináře (témata): 1. Zadání případové studie, Internacionalizace produktu 2. Internacionalizace inovací. 3. - 4. Prezentace případových studií.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Studenti získají znalosti a kompetence pro vedení úspěšného vyjednávání na mezinárodní úrovni. Předmět logicky prochází nejprve problematikou osobnosti a osobnostního vybavení pro vyjednávání, rolí asertivity a empatie v obchodním jednání. Dále jsou rozebrány fáze obchodního jednání včetně jejich specifik, obchodní taktiky, kladení otázek a příprava argumentace. Zahrnuty jsou i principy chování člověka ve společnosti založené na etickém rámci a zásadách společenského styku v duchu etikety. Včetně vysvětlení a osvojení si procesu interpersonální percepce a základních prvků a zásad interkulturní komunikace se vše překlápí do mezinárodního kontextu a aplikuje v podobě správného nastavení realizace mezinárodního OJ v právním rámci uzavírání mezinárodní kupní smlouvy a dalších souvisejících smluv.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
Předpoklady
Nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Zápočet: Prezentace týmové práce v rámci cvičení (30%), min. 20/30 bodů Zkouška: Písemný test z předepsaného rozsahu výuky (70%), min. 40/70 bodů Docházka na přednášky: 85% (6 z 9) Docházka na semináře: povinná
Doporučená literatura
  • CIHELKOVÁ, E. Regionalismus a multilateralismus: základy nového světového obchodního řádu?. ISBN ISBN 978-80-7400-.
  • Daniels, John D., Lee H. Radebaugh, Daniel Sullivan. International Business, Global Edition, 17th. New York, 2021. ISBN 978-12-924-0339-7.
  • Krugman, Paul R., Maurice Obstfeld, Marc Melitz. International Economics: Theory and Policy, 11th Global Edition. New York, 2019. ISBN 978-12-922-1487-0.
  • NEUMANN, P. et al. Mezinárodní ekonomie. Grada Publishing, 2010. ISBN ISBN 978-80-247-.
  • POTUŽÁKOVÁ, Z., et al. Podnik v mezinárodním prostředí. Liberec: TUL, 2016. ISBN 978-80-7494-311-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr