Vyučující
|
-
Švandová Zuzana, Ing. Ph.D.
-
Dědková Jaroslava, doc. PhDr. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Každá firma hledá strategie, marketingové plány i celou náplň své marketingové činnosti. Jednotlivé plánovací kroky jsou probírány od vstupní analýzy až po implementaci a kontrolu, 1.Základní pojmy, vývoj strategického marketingu, strategický řídící proces 2.Marketingové cíle, marketingové plánování 3.Interpretace shromážděných dat 4.Přehled strategií 5.Investiční strategie 6.Konkurenční strategie 7.Marketingové strategie - výrobku 8.Cenové strategie 9.Distribuční strategie 10.Komunikační strategie 11.Strategie a specifika různých typů trhů 12.Vyhodnocení strategií 13.Implementace strategie 14.Strategická kontrola V rámci cvičení se řeší případové studie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Každá firma hledá strategie, marketingové plány i celou náplň své marketingové činnosti. Jednotlivé plánovací kroky jsou probírány od vstupní analýzy až po implementaci a kontrolu
Orientace v oblasti stanovení marketingových strategií.
|
Předpoklady
|
marketing
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
aktivní řešení případových studií, obhajoba semestrálních prací zkouška:písemná
|
Doporučená literatura
|
-
Assael H,:. Marketing- Principles & Strategy, The Dryden Press 1993.
-
Horáková,H.:. Strategický marketing. Grada Publishing Praha, 2000. ISBN 80-7169-996-9.
-
Sedláčková,H.:. Strategická analýza. C.H.BECK, 2000. ISBN 80-7179-422-8.
-
Strnad,P.,Dědková,J.:. Strategický marketing. TU Liberec, 2007. ISBN 978-80-7372-197-8.
-
Toyne, B,Walters, P,G.P.:. Global Marketing Management, A Strategic Perspective,Allyn and Bacon. Needham, 1989. ISBN 0-205-11829-1.
|