Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1. Interiérový design, historie oboru, podstata oboru, přesah, osobnost designéra. 2. Stavba a její prvky, názvosloví, organizace prostoru, návaznost komunikací, orientace 3. Půdorys, dispoziční řešení, měřítko, symboly, ergonomie zařizovacích předmětů a funkční vazby. 4. - 5. Práce s prostorem-kompozice, hmota, tektonika, rytmus, optické zákonitosti vnímání. 6. - 7. Materiál, barva, textura, kontrast v designu interiéru, s exkurzem do historie, vizuální styly. 8. Osvětlení, audiovizuální technika, ZTI, elektroinstalace, vytápění v interiéru. 9.-10. Prezentace individuálních úkolů, diskuze. Zadání semestrálního projektu: Analýza mého životního prostoru, půdorys místnosti 1:50, prezentace zvoleného produktu posouzení jeho funkčních a estetických kvalit, prezentace vybraného komerčního prostoru akcent na zhodnocení a posouzení dispozičních kvalit, estetické funkce, návrh nábytku - knihovna studie + konstrukční a materiálové řešení, tvorba moodboardu -styl, struktura, barva, kontrast.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Projektová výuka, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Skupinová konzultace, Seminář, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů
- Účast na výuce
- 60 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na design interiéru. Studenti získávají ucelené odborné dovednosti, znalosti a vědomosti pro adekvátní orientaci na poli bytové architektury a designu zařizovacích předmětů. V širším kontextu si kultivují vlastní názor na funkčně estetické principy designu aplikované v interiéru, jak soukromém, tak veřejném. Úkoly jsou zpracovávány samostatně, či v tvůrčím týmu, kde se simuluje realita spolupráce v reálných podmínkách kreativní ?laboratoře? interiérového studia.
Znalost probrané látky tohoto předmětu.
|
Předpoklady
|
Znalosti získané v předchozím studiu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, 100% odevzdaných průběžných praktických cvičení. Zkouška: prezentace a ústní obhajoba projektu.
|
Doporučená literatura
|
-
Modern interior design, Slovart, 2010, 672 s., ISBN 978-80-7391-438-7..
-
Working in Style: Architecture and Interiors, 2011..
-
BOHÁČKOVÁ, J. a kol. Průvodce bytového designéra, Edika, 2013, 216 s., ISBN 9788026603603..
-
HOPPEN, K. Škola designu, Knižní klub, 2014, 224 s., ISBN 9788024245065..
-
HRADECKÁ, J. a kol. Škola interiérového designu, Grada, 2013, 232 s., ISBN 9788024735597..
-
SEBASTIAN, B. M. Atlas současných interiérů, 2011, 512 s., ISBN 80-7391-452-3..
|