Vyučující
|
-
Tunák Maroš, doc. Ing. Ph.D.
-
Pouzar Martin Jošt, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1. Možnosti a formy využití PC grafiky v práci návrháře. 2.- 4. Základy problematiky vektorové a bitmapové grafiky, výhody - nevýhody. Uplatnění ve vlastní tvorbě v oblasti výtvarné, technologické, obchodní a prezentační. 5.- 8. Princip práce v editoru Adobe Photoshop. Postupy, nástroje, využití programových možností systému RGB, CMYK, práce s rastrovou předlohou. Teorie barev v počítačové grafice - souvislosti se vzorováním textilu a oděvní tvorby. 9.-13. Využití nástrojů grafiky pro tvorbu a rozpracování vzorů, zpracování z pohledu omezení textilní technologie, uplatnění v prezentaci návrhů. 14. Prezentace a obhajoba zadaných úkolů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Individuální konzultace, Cvičení, Seminář
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět podává základy počítačové grafiky pro potřeby návrháře (textilního, oděvního aj.), možnost porozumění základním problémům v práci s bitmapou a médiem. Schopnost použití grafických přístupů ve 2D - vektorové a bitmapové. Tvorba koláží, práce s předlohou. Bitmapový editor Adobe Photoshop a navazující práce s vektorem v Adobe Ilustrator, In Design.
Znalost probrané látky tohoto předmětu.
|
Předpoklady
|
Znalost probrané látky z předmětu Počítačová grafika 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, průběžné odevzdávání úkolů a závěrečné práce.
|
Doporučená literatura
|
-
FAULKNER, A., CHAVEZ, C. Adobe Photoshop CC Classroom in a Book; Computer Press, 2016, 384 s., ISBN 978-80-251-4741-2..
|