Vyučující
|
-
Kindl Zdeněk
-
Tunák Maroš, doc. Ing. Ph.D.
-
Kindl Steffanová Marcela, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1. - 4. Pokročilé úkony v problematice vektorové a bitmapové grafiky, výhody - nevýhody. Uplatnění ve vlastní tvorbě v oblasti výtvarné, technologické, obchodní a prezentační. 5. - 8. Základy DPT. Postupy, nástroje, využití programových možností systému RGB, CMYK, jejích správné nastavení pro předtiskovou přípravu s přesahem pro textilní návrhářství a sítotisk. Praxe s barvou, převodem barevných prostorů v závislosti na médiu v souvislosti se vzorováním textilu a oděvní tvorby. 9. - 13. Využití nástrojů grafiky pro tvorbu a rozpracování vzorů, zpracování z pohledu omezení textilní technologií, uplatnění v prezentaci návrhů. 14. Prezentace a obhajoba zadaných úkolů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Individuální konzultace, Cvičení, Seminář
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět podává základy počítačové grafiky pro potřeby návrháře (textilního, oděvního aj.), možnost porozumění základním problémům v práci s vektorem, inteligentním objektem a bitmapou. Schopnost použití grafických přístupů ve 2D a 3D vektorové grafice. Základy práce pro zobrazování, modelování, trasování, práce s křivkou. Vektorový editor Adobe Ilustrátor a zpětná vazba mezi softwary Photoshop a Ilustator.
Znalost probrané látky tohoto předmětu.
|
Předpoklady
|
Znalost probrané látky předmětu Počítačová grafika 1 (KDE/POG1).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, absolvování testů v průběhu studia, úspěšné absolvování tří testů v průběhu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
WOOD, B. Adobe Illustrator CC, Computer Press, 2017, 512 s., ISBN 978-80-251-4862-4..
-
WOOD, B. Adobe Illustrator CS6, Computer Press, 2012, 488 s., ISBN 978-80-251-3792-5..
|