Předmět: Kontroverzní témata

» Seznam fakult » FT » KFL
Název předmětu Kontroverzní témata
Kód předmětu KFL/KTE
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hrabáková Luďka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Předpokládá se, že budou zařazována aktuální témata dle přání a volby studentů, korespondující se současnou sociopolitickou situací či s problémy, s nimiž se studenti aktuálně setkávají či mohou setkávat ve své pedagogické praxi. Příklady témat: - Zákaz či uvolnění prodeje geneticky upravených potravin v EU - Uzákonění registrovaného partnerství párů stejného pohlaví v ČR a možnost adopce dětí těmito páry - Snížení hranice trestní odpovědnosti mladistvých v ČR - Legalizace či kriminalizace prodeje měkkých drog v ČR a ostatních státech Evropy - Znovuzavedení trestu smrti v naší justici - Euthanasie a její případné uzákonění v našem právním systému - Integrace postižených dětí do běžných škol - Ilegální technofestivaly jako měřítko svobody, či anarchie ve společnosti? - Klonování lidských zárodků a využití kmenových buněk k léčebným účelům - Orientalismus a okcidentalismus jako kulturní konstrukt - atd.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Kurs si klade za cíl poskytnout studentům příležitost naučit se v řízených diskusích korektně prezentovat a obhajovat své názory, racionálně argumentovat, ale také přistoupit na názory ostatních, nacházet konsensus, spolupracovat a koordinovat činnost ve skupinách. Jádrem každého semináře bude nastolení určitého tématu, které vyvolává polemiku a nejednoznačná stanoviska a následná diskuse nad ním. Studenti by si měli osvojit, případně upevnit a rozvinout své komunikační dovednosti. Předpokládá se schopnost vyhledávat relevantní informace k danému tématu a dále s nimi pracovat. Studenti si zároveň vyzkouší techniky řešení konfliktních situací a jejich převedení do konstruktivní roviny.
Studenti budou obeznámeni s látkou v souladu s cílem a obsahem předmětu.
Předpoklady
Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.

Hodnoticí metody a kritéria
Esej

zhodnocení studentovy (studentčiny) schopnosti aktivně se účastnit diskuse, relevantně argumentovat, vyvozovat závěry a vyhledávat informace k dskutovaným tématům
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr