Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod a seznámení s požadavky. 2. Jak číst odborné anglické články? 3. Analýza a diskuze zadané literatury. 4. Volný výběr anglického odborného článku podle zadaných kritérií, analýza, prezentace a diskuze. 5. Komparace dvou vybraných článků na základě stanovených kritérií. 6. Extrahování anglických pojmů a jejich prezentace. 7. Vytvoření pojmové mapy (anglické pojmy). 8. Zápočtové kolokvium.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
|
Výstupy z učení
|
Student pracuje s volně vybraným anglickým geografickým textem, zaměřeným na geografické vzdělávání. Cílem je rychlé čtení s porozuměním, vytvoření otázek a odpovědí z vybraného textu, práce s anglickými termíny, vytvoření schématu (myšlenkové mapy) v anglickém jazyce. Některý student využije znalostí a dovedností v přípravě na výměnný pobyt v programu Erasmus+.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace skupinové práce, Ústní prezentace samostatné práce studenta
1. Aktivní účast na seminářích 2. Prezentace odborného geografického článku 3. Prezentace srovnání dvou odborných geografických článků 4. Společná prezentace zápočtové četby
|
Doporučená literatura
|
-
Jakákoliv odborná geografická kniha z univerzitní nebo katedrové knihovny.
-
BEDNARZ, S.W., HEFFRON, S., HUYNH, N.T. A road map for 21st century geography education: Geography education research (A report from the Geography Education Research Committee of the Road Map for 21st Century Geography Education Project).. Washington DC, 2013.
-
MATTHEWS, J.,A., HERBERT, D.T. Geography: A Very Short Introduction. 2008.
-
RUBENSTEIN, J. M. The Cultural Landscape: An Introduction to Human Geography.
|