Předmět: Strategie prodeje textilního zboží

» Seznam fakult » FT » KHT
Název předmětu Strategie prodeje textilního zboží
Kód předmětu KHT/SPZ
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Knížek Roman, Ing. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
Přednášená témata: 1. Podnikání v rámci textilní průmyslu v rámci CZ, EU, světa 2. Příprava a realizace obchodního jednání, obchodní dokumentace 3. Cena, cenová politika, jednání o ceně, obchodní servis 4. Finanční řízení v rámci textilního podniku 5. Personální řízení, management, strategický management 6. Marketing, dotazníková metoda, corporate indentity 7. Specifika textilní výroby z hlediska prodeje - klasické, módní a funkční textilie, SMART textilie 8. Určení potřeb a kupních motivů zákazníka, stanovení prodejní strategie 9. Distribuce textilního zboží, distribuční cesty, 10. Podpora prodeje textilního zboží - reklama, výstavy a veletrhy, školení a vzdělávání

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
  • Účast na výuce - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Specifika textilní výroby z hlediska prodeje. Distribuce textilního zboží. Výběr a charakteristika textilního produktu. Kvalitativní a ekologické aspekty prodejnosti textilního výrobku. Význam ISO - norem, EKO - certifikátů a ochranných známek na textilním trhu. Role a profil obchodníků s textilním zbožím. Příprava a realizace obchodního jednání. Textilní výstavy a veletrhy.
Student získá znalosti o obchodování s textilními produkty
Předpoklady
Znalosti textilního zbožíznalství, marketingu a managmentu.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Zápočet: absolvování předmětu, vypracování a obhájení samostatných úkolů Zkouška: písemná
Doporučená literatura
  • Čichovský, L. Marketing zahraničního obchodu. Radix Praha, 1997. ISBN 80-86031-07-1.
  • Gretz,K.F.,Drozdech,S.r. Psychologie prodeje, 1990.
  • Kolektiv autorů. Manažerem na jednotném trhu EU, 2003.
  • Kotler, P. Marketing management, 1995.
  • Kotler, P. Marketing management, 2000.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta textilní Studijní plán (Verze): Textilní marketing (2012) Kategorie: Textilní výroba a oděvnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta textilní Studijní plán (Verze): Výroba oděvů a management obchodu s oděvy (2012) Kategorie: Textilní výroba a oděvnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní