Vyučující
|
-
Picek Jan, prof. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
-Základní přehled metod a etap výzkumu trhu. -Pravidla tvorby dotazníku, základní typy otázek. -Měření a škály, speciální škálovací postupy. -Data mining - aplikace v oblasti marketingu. -Výběry z konečných populací - Horvitz-Thomsonův a poměrový odhad, výběrové plány, stratifikace, problematika non-response. -Klasifikace - shluková analýza, rozhodovací stromy. -Analýza nominálních dat v kontingenčních tabulkách. -Baysovský přístup k analýze trhu, MCMC metody.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Samostatná výzkumná činnost studenta, Individuální konzultace, Seminář
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti o základních metodách analýzy dat v oblasti průzkumu trhu a seznámit se pokročilejšími metodami. Probíraná témata by měla směřovat k potřebám doktorandů pro jejich odbornou práci.
Student získá detailní znalosti problematiky v oblasti podle schválení oborovou radou
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Ústní zkouška před komisí jmenovanou děkanem, písemná práce v rozsahu cca. 20 stran.
|
Doporučená literatura
|
-
BERRY, M. a G. LINOFF. Data Mining Techniques - For Marketing, Sales, and Customer Relationship Management. Indianapolis, John Wiley & Sons, 2004.
-
H. Řezanková. Analýza dat z dotazníkových šetření.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7431-019-5.
-
Chakrapani, Ch. Statistics in Market Research.. 2004. ISBN 9780470689370.
-
I. Pecáková. Statistika v terénních průzkumech. Praha, 2011. ISBN 978-80-7431-039-3.
-
J. Ramík. Statistické metody v marketingu. Ostrava, 2005.
-
Rossi, P.E., Allenby, G.M., Mcculloh, R. Bayesian Statistics and Marketing. 2005. ISBN 13-978-0-470863-6.
|