Vyučující
|
-
Břehovský Jiří, Mgr. Ph.D.
-
Bímová Daniela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Opakování základního učiva matematiky probraného za celou dobu studia. Pokud student/studentka píše diplomovou práci z matematiky, přizpůsobí se podrobný program předmětu jeho/jejímu tématu. Studenti prezentují své návrhy konceptů výuky, které jsou zaměřené na konkrétní témata zveřejněná na webu FP TUL. V rámci výuky dochází ke kontrole těchto konceptů z hlediska metodiky výuky matematiky na prvním stupni ZŠ a z hlediska obsahové a terminologické správnosti používaných pojmů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Skupinová konzultace, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je ucelené opakování základního učiva matematiky a didaktiky matematiky probraného za celou dobu studia. Výuka je koncipována jako souhrnná příprava studentů na státní závěrečnou zkoušku z matematiky. Studenti na seminářích prezentují zadaná témata, která se vztahují k tematickým okruhům zkoušeným u SZZ z matematiky. Seminář je chápán jako specifická forma odborné konzultace nad tematickými okruhy k SZZ.
Příprava ke státní závěrečné zkoušce.
|
Předpoklady
|
Znalost vysokoškolské matematiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška
Absolvování 1. ročníku magisterského studia.
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. .
-
Učebnice a pracovní sešity z matematiky pro 1. st. ZŠ ? různé řady. .
-
BĚLÍK, M.. Geometrie s didaktikou. Ústí nad Labem. 2005.
-
HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N.. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1. díl. Praha. 2004.
-
CHYTRÝ, V., Prchalová, J.. Geometrie s didaktikou II. Ústí nad Labem. 2013.
-
KOPKA, J.. Kapitoly o přirozených číslech. Ústí nad Labem. 2003.
-
PANÁČKOVÁ, J., BERÁNEK, J. Základy elementární matematiky s didaktikou pro učitelství 1. stupně ZŠ. Brno. 2021.
-
ZEHNALOVÁ, J. Cvičení z elementární aritmetiky a elementární geometrie II. Ostarva, 2005. ISBN 80-7042-123-1.
|