Vyučující
|
-
Pěničková Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
-
Demel Jaroslav, Ing. Ph.D.
-
Jáč Ivan, prof. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky (témata): 1. Teorie mezinárodního obchodu 2. Obchodní struktury a toky 3. Obchodní politika 4. Společná obchodní politika EU 5. WTO, UNCTAD 6. BoP, směnné kurzy 7. Pohyb přímých zahraničních investic a investiční pobídky 8. Zahraniční obchod ČR 9. Internacionalizace 10. Metody mezinárodního obchodu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je uvést studenta do problematiky mezinárodního obchodu včetně jeho teoretických a historických souvislostí. Předmět chce vysvětlit okolnosti a zákonitosti obchodu v mezinárodním měřítku a postavení obchodní politiky v hospodářských politikách států, státních seskupení a vybraných mezinárodních organizací a seznámit posluchače s dopadem obchodně politických nástrojů na podnikatelské subjekty a jejich činnost. Podává také přehled o podmínkách a možnostech vstupu podnikatelských subjektů na zahraniční trhy a variantách mezinárodního podnikání.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
ČERNOHLÁVKOVÁ E., MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3237-4.
-
FOJTÍKOVÁ, L. Zahraničně obchodní politika ČR. Historie a současnost. Praha: C.H.Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-128-4.
-
KALÍNSKÁ, E. a kol. Mezinárodní obchod v 21. století. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3396-8.
-
KALÍNSKÁ, E., ŠTĚRBOVÁ, L. a kol. Mezinárodní obchod. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1299-0.
-
KRAFT, J., FÁREK, J. Světová ekonomika a ekonomická integrace v období globalizace. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-413-9.
-
MACHKOVÁ, H., SATO, A., ZAMYKALOVÁ, M. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Grada Publishing, Praha 2002.
|