Vyučující
|
-
Vávrová Jitka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky (témata): 1. Specifika managementu a manažerských činností v cestovním ruchu. 2. Management ubytovacích zařízení - kategorizace a klasifikace zařízení 3. Management ubytovacích zařízení - ubytovací úsek, stravovací úsek 4. Management ubytovacích zařízení - obchodní, technický a personální úsek 5. Management gastronomických zařízení 6. Management provozu cestovních kanceláří a agentur 7. Management dopravních služeb 8. Management dalších služeb a subjektů v CR (zábavní parky, eventy, lyžařské areály, půjčovny..) 9. Specifika finančního managementu, revenue & yield management 10. Specifika managementu lidských zdrojů v CR 11. Společensky odpovědný CR v kontextu management služeb 12. Green management - environmentální přístup v řídících procesech 13. CRM a hodnota zákazníka v CR 14. Management kvality služeb v CR, spokojenost zákazníka Semináře: Řešení praktických úloh tematicky odpovídajících jednotlivým blokům přednášené látky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou managementu služeb poskytovaných v cestovním ruchu.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
|
Předpoklady
|
Znalost základní problematiky cestovního ruchu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zápočet: Aktivní účast na cvičeních, zpracování a prezentace seminární práce. Zkouška: Písemná zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
KŘÍŽEK, F., NEUFUS, J. Moderní hotelový management.. Praha:GRADA Publishing, 2011. ISBN 978-80247-3868-0.
-
PALATKOVÁ, M., MRÁČKOVÁ, E. a kol. Management cestovních kanceláří a agentur. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-3751-5.
-
PŮLPÁNOVÁ, L. Hodnota zákazníka v podnikatelských subjektech cestovního ruchu. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2013. ISBN 978-80-7494-013-2.
-
RYGLOVÁ, K., BURIAN, M. a VAJČNEROVÁ, I. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3.
-
SCHOLZ, P. Ubytovací zařízení. Historie a současnost, provoz, management.. Praha, 2021. ISBN 978-80-85970-96-8.
|