Přednášky (témata): 1.Historie značky, definování základních pojmů, rozdíl mezi produktem a značkou, luxusní a prémiové značky. 2.Základní atributy značky - identita, zavedení identity značky. 3.Základní atributy značky - asociace spojené se značkou, osobnost značky. 4.Logo, název, barvy, slogan, představitelé, balení, firemní filozofie (poslání, vize) jako součásti značky. 5.Právní ochrana - logo, ochranná známka, Úřad průmyslového vlastnictví. 6.Hodnota značky podle Aakera a Kellera, základní atributy hodnoty značky - znalost značky, kvalita ve vztahu k ceně. 7.Metody měření hodnoty značky - odhad aktiv značky, měřítka zákaznické věrnosti, měřítka asociací, měřítka znalosti značky, nejdražší značky světa. 8.Měření hodnoty značky na základě mínění spotřebitele - kvalitativní metody (volné asociace, projektivní metody, osobnost značky a hodnoty), kvantitativní metody (povědomí, image, reakce na značku, vztahy ke značce). 9.Spokojenost a loajalita ke značce - koncepty budování spokojenosti a loajality, vztah mezi spokojeností a loajalitou, přínosy pro podnik. 10. Strategické řízení značky v čase - konzistence/změna, šířka a hloubka značky, brandové strategie. 11. Budování luxusní značky - strategie, klíčové atributy, příběh budování luxusní značky. 12. Značka v módním (oděvním) průmyslu - postavení značek v módním průmyslu, kategorie módních značek podle ceny a kvality. 13. Značka v potravinářském průmyslu: restaurace, rychlá občerstvení, maloobchodní prodejny potravin, potravinářské výrobky - specifika, příklady, případová studie. Semináře (témata): 1. Úvodní seminář - základní pojmy marketingu značky. 2. Atributy značek - vnímané atributy energetických nápojů na českém trhu - ukázka dotazníku pro měření atributů značky. 3. Logo a barevná schémata jako součást image firmy/značky - případová studie McDonald´s. 4. Spokojenost a loajalita ke značce - metody měření, faktory budující spokojenost a loajalitu. 5. Budování luxusní značky - atributy luxusních značek, případová studie o strategii nejluxusnějších značek světa. 6. Značka v módním průmyslu - značkové oblečení, vztah vnímané ceny a kvality v segmentu módy.
|
-
AAKER, D. A. Brand Building -Vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh.. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6.
-
CHERNATONY, L. Značka - od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2007-1.
-
KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
-
OKONKWO, U. Luxury online. New York: Palgrave Macmillan, 2010. ISBN 978-0-230-55536-5.
-
SHARP, B. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský, 2018. ISBN 978-80-7390-618-4.
-
TAYLOR, D. Brand management. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1818-4.
|