Vyučující
|
-
Stolín Jan, doc. M.A.
-
Hanzlík Daniel, doc. MgA.
-
Prokeš Jaroslav, MgA. Ph.D.
-
Kirchner Blanka, MgA. Ph.D.
-
Vlachynská Petra, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Samostatná práce na vlastní téma, které je výsledkem předchozí praxe. Student má vytvořit a obhájit projekt, z kterého čitelně vyplývají jeho analytické, koncepční a výtvarné schopnosti. K dispozici jsou mu maximálně 3 konzultace s pedagogickým týmem. Důraz je kladen na prezentaci, která musí být přesvědčivá i pro účastníky, kteří zastupují jiné myšlenkové směry než jsou zvykem na TUL.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Příprava na zápočet
- 900 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Samostatná práce na vlastní téma, které je výsledkem předchozí praxe. Student má vytvořit a obhájit projekt, z kterého čitelně vyplývají jeho analytické, koncepční a výtvarné schopnosti. K dispozici jsou mu maximálně 3 konzultace s pedagogickým týmem. Důraz je kladen na prezentaci, která musí být přesvědčivá i pro účastníky, kteří zastupují jiné myšlenkové směry, než jsou zvykem na TUL.
Potvrzení profesionálních schopností odpovídajících výkonu designerské praxe a získání akademické hodnosti BcA.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Student je vždy osobně přítomen u obhajoby své práce / atrefaktu. Ta probíhá zpravidla v areálu TUL, ale po předběžné dohodě se komise dostaví i mimo TUL. Komisi (složené s vedoucích ateliérů FUA, externího hosta z řad umělců, teoretika umění a případně dalších odborných konzultantů) nabídne student alespoň jednu tištěnou verzi své textové části bakalářské práce včetně fotodokumentace. Náležitosti tohoto dokument jsou popsány výše. Po úspěšné obhajobě je tento ve formátu pdf. volně ke stažení na stránkách TUL (cesta k jednotlivým pdf. dokumentům je popsána v části Příloha - výběr ukázek závěrečných bakalářských prací). Student předvede a v krátkém mluveném projevu (10-15 minut) sdělí vše podstatné o důvodech vzniku a realizaci své práce. Může si pomoci prezentací nebo hovořit bez ní a demonstrovat vše potřebné u své práce jen verbálně. Vedoucí absolventské práce přečte svůj posudek a narhne hodnocení. V odborné rozpravě se členové komise vyjadřují k práci a dotazují se studenta. V závěru obhajoby je student požádán, aby komisi opustil a komise se poradí o uděleném hodnocení. Hodnotí se: - výběr téma závěrečné práce. Zde vstupuje do hodnocení písemně teoretická část práce, v níž je v součinnosti s teoretikem umění z katedry teorií a případnými konzultanty studentem rozebráno pozadí vzniku práce a inspirační zdroje (míra aktuálnosti, společenské poptávky, autenticity, zda jde o nové řešení či citace starších přístupů, soulad obsahové a formální složky realizované práce atd. - Technické zpracování, volba prostředků, materiálů a technologií užitých při navrhování a realizaci 14 - Samotná instalace a instalační kontext, proporce, zajištění bezpečnosti. - Celkové vyznění díla jako autonomního uměleckého počinu absolventa bakalářského studijního programu. - Schopnost studenta reagovat na podněty a dotazy ze strany komise a schopnost orientovat se v problematice související s jeho prací. Komise se vždy snaží při hodnocení adekvátně zohlednit specifickou situaci studenta, jeho možnosti a ostatní výsledky při studiu.
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura se určuje dle zaměření, náplně a obsahu bakalářské práce..
|