Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do vektorové grafiky a Adobe Illustrator - Základní nástroje, kreslení křivek a tvarů 2. Práce s barvami (Illustrator) - Barvy, přechody, negativní prostor 3. Tvorba log a ikon (Illustrator) - Design jednoduchého loga a ikon 4. Základy layoutu a práce s InDesignem - Nastavení dokumentu, typografická mřížka, sazba textu 5. Typografie a tvorba tiskovin (InDesign) - Kombinace textu a grafiky 6. Pokročilá vektorová grafika (Illustrator) - Efekty, vrstvy a maskování 7. Návrh plakátů a tiskových materiálů (Illustrator + InDesign) - Rozvržení vizuálů pro různé formáty 8. Interaktivní publikace a export (InDesign) - Export pro tisk a digitální média, interaktivní prvky 9. Exkurze: Návštěva grafického studia - Seznámení s procesem tvorby profesionální grafiky 10. Pokročilé techniky Layoutu a publikování (InDesign) - Tvorba vícevrstvých dokumentů a časopisů 11. Využití nástrojů AI v Illustratoru a InDesignu - Automatizace designových úloh a efektivní tvroba 12. Práce na závěrečném projektu - základní logomanál - Konzultace a indivinduální tvorba publikace nebo portfolia 13. Prezentace tiskovin a příprava na digitální platformy - Optimalizace pro tisk a online formáty 14. Závěrečné hodnocení a prezentace projektů - Prezentace projektů, zpětná vazba a hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Vypracování kvalifikační práce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět Grafický design 1 je zaměřen především na výuku práce s Adobe Illustrator a InDesign. Studeni se naučí efektivně vytvářet vektorovou grafiku, návrhy tiskovin a publikací a osvojí si principy grafického designu a typografie. Kurz kombinuje teoretické základy s praktickými úkoly zaměřenými na tvorbu profečsionálních vizuálů a připravuje studenty na jejich pokračující vzfdělávání, které bude zahrnovat práci s Adobe Photoshop v následujícím semestru. Studenti se rovněž seznání s moderními nástroji a s umělkou inteligencí, které zefektivní jejich tvůrčí procesy.
Samostatné tvůrčí myšlení.
|
Předpoklady
|
Samostatné tvůrčí myšlení.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická zkouška
Odevzdání grafických prací, účast na výuce alespoň 75 %
|
Doporučená literatura
|
-
BERAN, Vladimír. Aktualizovaný typografický manuál. 8. vyd.. Praha, 2016. ISBN 80-260-7606-3.
-
BLAŽEK, Filip. Typokniha: průvodce tvorbou tiskovin. Praha, 2022. ISBN 978-8088308-70-6.
-
EUROMEDIA GROUP. Grafický design pro každého. Praha, 2020. ISBN 978-80-242-6903-0.
-
KUDRNOVSKÁ, Linda. Identita - Příběh českého grafického designu. Praha, 2024. ISBN 9788076375277.
-
MÜLLER, Jens a WIEDEMANN, Julius (ed.). The history of graphic design. Vol. 2, 1960-Today. Köln, 2022. ISBN 978-3-8365-7037-4.
-
MÜLLER, Jens. Logo Beginnings. Berlin. 2022.
-
PETERS, Allan. Logos that Last: How to Create Iconic Visual Brandin. London, 2013. ISBN 0760383170.
-
RENDGEN, Sandra, WIEDEMANN, Julius (ed.). Information graphics. Köln, 2020. ISBN 978-3-8365-8383-1.
-
SIDUN, Radek. Diakritický manuál: případová studie nově navržených akcentů současných písem. Praha, 2021. ISBN 978-80-88308-07-2.
-
SIDUN, Radek. Diakritický manuál: případová studie nově navržených akcentů současných písem.. Praha, 2021. ISBN 978-80-88308-07-2.
|