Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do pokročilého grafického designu a vizuální narace - Tvorba příběhů skrze obraz, základní kompozice 2. Základy digitální ilustrace a kreslení v Photoshopu - Využití digitálních štětců, kresba a stínování 3. Retuš a pokročilá fotografie - Techniky retuše, korekce barev a odstranění nedokonalostí 4. Umělecké techniky a digitální malba v Photoshopu - Kombinování vrstev, textur a digitální malby 5. Tvorba vizuální identity a logo designu - Základní principy vizuální identity a její aplikace 6. Integrace Photoshopu s Illustrator a InDesign - Kombinace vektorové grafiky a bitmapových obrazů 7. Vytváření knižního layoutu a knižní vazba - Práce s vícestránkovými dokumenty, tvroba knihy nebo brožury 8. Pokročilá práce s vrstvami a maskami v Photoshopu - Vytváření složitých kompozic pomocí maskování 9. Vizuální narace v reklamě a marketingu - Příprava vizuální kampaně a reklamních vizuálů 10. Exkurze: Návštěva tiskárny nebo knihařství - Seznámení s tiskovými technologiemi a knižní vazbou 11. Práce na závěrečném projektu - návrh publikace nebo vizuální identity - Konzultace a individuální tvorba 12. Příprava pro tisk a digitální formáty - Optimalizace návrhů pro tisk a digitální publikace 13. Finalizace a prezentace projektů - Příprava na prezentaci závěrečného projektu 14. Závěrečné hodnocení a zpětná vazba - Prezentace projektů, hodnocení a zpětná vazba od vyučujícícch a spolužáků
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Vypracování kvalifikační práce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět Grafický design 2 se zaměřuje na pokročilé techniky vizuální narace a umělecké digitální ilustrace s využitím Adobe Photoshop. Studenti se naučí pokročilé postupy retušování a úpravy fotografií, které budou kombinovat s dalšími digitálními nástroji pro tvrobu vizuuální identity a prezentace. Důraz je kladen na kreativní a praktické využití těchto technik v návrhu vícestránkových layoutů, knižní vazby a tiskové přípravy. Součástí kurzu je integrace Photoshopu s dalšími grafickými programy pro dosažení profesionálních výsledků.
Samostatné tvůrčí myšlení.
|
Předpoklady
|
Samostatné tvůrčí myšlení.
KUM/GD1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická zkouška
odevzdání grafických prací, účast na výuce alespoň 75 %
|
Doporučená literatura
|
-
FAULKNER, Andrev. Adobe Photoshop: oficiální výukový kurz. Brno, 2022. ISBN 978-80-251-5079-5.
-
FORDHAM, Demetrius. How to Photograph People: Learn to take incredible portraits & more. London, 2022. ISBN 9781781578247.
-
MA, Alex. AI in Photoshop: How to use Generative Fill in PS. London, 2024. ISBN 979-8884057135.
-
MILLER, Judith a INSTITUTION, Smithsonian (ed.). Design, Second Edition: The Definitive Visual Guide.. Manchester:, 2021. ISBN 1465491376.
-
MÜLLER, Jens a WIEDEMANN, Julius (ed.). The history of graphic design. Vol. 2, 1960-Today. Köln, 2022. ISBN 978-3-8365-7037-4.
-
RENDGEN, Sandra, WIEDEMANN, Julius (ed.). Information graphics. Köln:, 2020. ISBN 978-3-8365-8383-1.
-
STOPHER, Ben. Design and Digital Interfaces. London, 2021. ISBN 9781350068292.
|