Cílem předmětu je seznámit doktoranda s teoretickým kontextem současného umění spadajícího do oblasti umění nových médií a postinternetu. Předmět je zaměřen interdisciplinárně, kyberkultura je nahlížena z pozic filozofie, estetických strategií, mediálních a vizuálních studií. Umění je představováno vzhledem ke svému intermediálnímu charakteru. Formou případových studií jsou konfrontována díla současných umělců, a to s ohledem na globální umělecký provoz. Absolvent kurzu si osvojí orientaci v současném především audiovizuálním umění, seznámí se s myšlenkovými proudy, které mohou konkrétní díla interpretovat, naučí se reflexi vlastní umělecké a teoretické praxe.
|
-
Bendová, H., Strnad, M.:. Společenské vědy a audiovize. Praha NAMU, 2014.
-
Bratton, B. The Stack: On Software and Sovereignty. Cambridge, 2016.
-
Kořínek, D. Supernova. Praha, 2019.
-
Manovich, L. The Language of New Media. MIT Press, 2002.
-
Mirzoeff, N. Jak vidět svět. Praha, 2019.
-
Srnicek, N. Platform Capitalism. Cambridge, 2016.
-
Steyerl, H. Duty Free Ar.. London, 2019.
-
Sturken, M., Cartwright, L. Practices of looking: an intorduction to visual culture. New York, 2003.
|