Vyučující
|
-
Žid Jiří, Ing. arch.
-
Lejsek Tomáš, Ing.
-
Balda Vladimír, Ing. arch.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, seznámení se softwarem, rozvržení a nastavení prostředí, základní pojmy, kreslící příkazy, zoomování, práce se soubory. Export a import dat. Vazby mezi daty v různých softwarech. 2. Kreslící a modelovací pomůcky, jejich nastavení a použití, nastavení jednotek, zadávání přesných vstupů. Kresba jednoduché geometrie, editační příkazy, možnosti výběru množiny entit. 3. Pokročilejší kreslící příkazy, parametrické prvky a tělesa. 4. Pokročilejší editační příkazy, možnosti úprav a oprav geometrie, úpravy vlastností entit. 5. Animace prvků, parametrů, trajektorie, vazby a hierarchie pohybů. 6. Vytváření a práce s materiály I., mapování, používání základních šablon materiálů, možnosti animace parametrů. 7. Vytváření a práce s materiály II., vytváření vlastních materiálů, používání složitějších šablon materiálů, možnosti animace parametrů. 8. Vytváření a práce se světly, stíny, možnosti animace parametrů, možnosti projekce. 9. Nastavení kamer, animace pohybu, možnosti animace parametrů, nastavení výpočtu. 10. Zvláštní modifikace prvků I., nastavení, kombinace efektů, možnosti animování parametrů. 11. Zvláštní modifikace prvků II., nastavení, kombinace efektů, možnosti animování parametrů. 12. Speciální efekty prostředí I., nastavení, kombinace efektů, možnosti animování parametrů. 13. Speciální efekty a filtry prostředí II., nastavení, kombinace efektů, možnosti animování parametrů. 14. Vytváření animačních souborů, nastavení prostředí, nastavení scén. Nastavení výstupů a výpočet sekvence.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Účast na výuce
- 70 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 55 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Využití výpočetní techniky a softwarů při práci architekta a výtvarníka, rozšíření znalostí, práce s renderovacím softwarem. Koordinace práce s počítačovými podklady. Renderování modelů a objektů, práce s texturami, materiály, světly, nastavování prostředí. Vytváření vlastních materiálů a textur. Základy animování objektů, prostředí, světel a kamer, včetně animování parametrů jednotlivých prvků a používání speciální filtrů, efektů a výstupů. Nastavování výstupů, tvorba tiskových, rastrových a filmových dokumentů.
zvládnutí práce ve vybraných softwarech CAD
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Zápočet: aktivní účast studenta na cvičeních, max. 2 absence, test s vypracováním modelu budovy a vymodelování objemových prvků, aplikace materiálů, světel, úpravy prostředí, speciálních efektů, animace a výpočet sekvence.
|
Doporučená literatura
|
-
reference handbooks for AutoCad Architecture, Viz Render, 3D Studio Max, 3D Studio Viz, AutoCad Revit, Nemetschek Allplan, Sketchup, Cinema, ArchiCad, Artlantis.
-
referenční příručky výrobců softwarů AutoCad Architecture, Viz Render, 3D Studio Max, 3D Studio Viz, AutoCad Revit, Nemetschek Allplan, Sketchup, Cinema, ArchiCad, Artlantis..
|