Název předmětu | Didaktika NJ1 |
---|---|
Kód předmětu | KNJ/CDNJ1 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Němčina |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Jazyková politika ČR/EU. 2. Evropské jazykové portfolio. 3. Věkové zvláštností dětí ve vztahu k výuce CJ. 4. Didaktika cizích jazyků a její bázové dicip. 5. Cíle výuky cizích jazyků, struktura hodiny. 6. Obsah výuky CJ, organizační formy práce. 7. 1. test. 8. Jazykové prostředky ve výuce němčiny. 9. Zvuková a psaná podoba němčiny. 10. Lexikální plán německého jazyka (sémantizační techniky...). 11. Lexikální plán německého jazyka. 12. Gramatický plán německého jazyka I. 13. Gramatický plán německého jazyka II. 14. 2. test.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení |
Seminář si klade za cíl seznámit studenty se základní lingvodidaktickou terminologií, metodickým postupem nácviku jednotlivých jazykových prostředků, typologií cvičení pro daný jazykový prostředek. Student se seznámí s lingvistickými důsledky odlišnosti jazykových systémů ČJ a NJ a jejich odrazem v chybovosti žáků.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru. |
Předpoklady |
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Test
Účast na cvičeních Úspěšné splnění dvou testů Test A (úspěnost 90 %) ověřuje formou překladu znalost jazykových instrukcí. Přehled instrukcí naleznete ve skriptech Podrápská, K. - Matouchová, N. (2009): Vyučovací jazyk? Němčina! TUL (str. 1-28) Test B (70 %) ověřuje teoretické znalosti z probíraných témat v oblasti didaktiky cizího jazyka - němčiny (základní terminologie oboru, metodický postup nácviku jazykových prostředků, lingvistické důsledky odlišnosti jazykových systémů ČJ a NJ a jejich odraz v chybovosti žáků?) |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|