Vyučující
|
-
Kabelková Martina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prezenční formou: 1. Teorie didaktické hry. Pojem didaktická hra ve vztahu k VCJ. 2. Pravidla hry (jak formulovat), role učitele před, v průběhu a po skončení hry. 3. Fonetické hry. 4. Ortografické hry. Distanční formou na základě e-learningu: 5. Lexikální hry. 6. Gramatické hry. 7. Hry pro rozvoj poslechu s porozuměním. 8. Hry pro rozvoj čtení s porozuměním. 9. Hry pro nácvik ústního projevu. 10. Hry pro nácvik písemného projevu. 11. Hry pro interaktivní tabuli I. 12. Hry pro interaktivní tabuli II. 13. Hry na internetu. 14. Odevzdání portfolia her.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto semináře je seznámit studenty s jednotlivými typy jazykových her pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností. Na základě prezentovaných ukázek her student vytvoří vlastní portfolio her, které odevzdá v termínu, jenž stanoví vyučující. Student se v průběhu kurzu rovněž seznámí se základními nástroji v aplikaci SMART Notebook 10 tak, aby byl schopen vytvořit jednoduché cvičení pro interaktivní tabuli.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Účast na cvičeních. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
BEHME-GISSEL, Helma, KOENIG, Michael. Miteinander reden lernen: Sprechspiele im Unterricht.. München, 1985. ISBN 3-89129-104-3.
-
DAUVILLIER, Christa, LÉVY-HILLERICH, Dorothea. Spiele im Deutschunterricht. München, 2004. ISBN 978-3-468-49646-2.
-
EGRTOVÁ, Soňa. Didaktické hry pro výuku německého jazyka na I. stupni ZŠ. Liberec, 2004. ISBN 80-7083-863-9.
-
GERNGROß, Günter, KRENN, Wilfried, PUCHTA, Herbert. Grammatik kreativ. München, 1999. ISBN 3-468-49479-3.
-
HIRSCHFELD, Ursula, REINKE, Kerstin. 44 Aussprachespiele. Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart, 2014. ISBN 978-3-12-675187-2.
-
SÁNCHEZ, Juana, SANZ, Carlos, DREKE, Michael. Spielend Deutsch lernen. Interaktive Arbeitsblätter für Anfänger und Fortgeschrittene. Berlin, 1997. ISBN 3-468-49988-4.
-
SPIER, Anne, GÖBEL, Richard. Mit Spielen Deutsch lernen: Spiele und spielerische Übungsformen für den Unterricht mit ausländischen Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen. Frankfurt am Main, 1981. ISBN 3-589-20781-7.
|