Vyučující
|
-
Kabelková Martina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Komplexní rozvoj řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, ústní a písemný projev) a jazykových prostředků (přednostně slovní zásoba, gramatika výslovnost), které vedou k dosažení cílové referenční úrovně dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Demonstrace
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prezentovat fonetiku a s ní spřízněnou fonologii jako výchozí bázi pro výuku cizího jazyka. Předmět se zabývá mj. problematikou takzvané "fonetické rozcvičky", která by v ideálním případě měla tvořit úvod každé hodiny NJ. Dále je fonetika zkoumána jako jev, který má tvořit přirozenou součást výuky NJ, například ve vztahu ke čtení a poslechu s porozuměním, dále též ke konverzačním cvičením, drobným inscenacím apod. Předmět se logicky opírá o dosavadní dosažené znalosti z magisterského studia a prohlubuje tyto znalosti o didaktický aspekt.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
vzorové fonetické ztvárnění textu na audiokazetě, 75% účast
|
Doporučená literatura
|
-
Rausch, E.: Deutsche Phonetik für Ausländer. München 1991. Dieling, H. Hirschfeld, U.: Phonetik lehren und lernen. München 2001..
|