Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1) Introduction to Medical English, tutorial content, study materials including e-learning environment; study requirements 2) The Hospital Team 3) The Radiologist 4) In and Round the Hospital 5) Radiology Ward 6) Hospital Admissions, The Human Body 7) Communication with Patients (Ordering Examination, Preparation, Instructions, Informed consent, Payment) 8) Communication with Patients (Directions, Positioning, Commands) 9) Accidents and Emergencies 10) X-ray, US, MRI and other imaging techniques (intro) 11) Pain 12) Symptoms 1 13) Symptoms 2 14) Caring for the Elderly
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení, E-learning, Samostudium studentů
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají základní znalosti a dovednosti z anglické odborné terminologie. Cílem předmětu je osvojit si dovednost ve čtení a porozumění anglicky psanému textu, třídit informace a pracovat s nimi, získat učební strategie pro samostudium a další využití jazyka v každodenních situacích i v odborné praxi. Předmět je zaměřen na vyrovnání heterogenních vstupních dovedností studentů a vytvoření dalších předpokladů pro další rozvoj obecné i odborné komunikace. Zaměřuje se především na nácvik a rozvoj jazykových prostředků (s důrazem na gramatiku a slovní zásobu) a řečových dovedností (s důrazem na ústní projev a čtení s porozuměním). Upevňování a prohlubování gramatických a lexikálních prostředků bude probíhat mj. formou dosazovacích, transformačních či překladových cvičení z vybrané učebnice anglického jazyka, s podporou e-learningového prostředí. Pro rozvoj obecně odborné komunikace poslouží práce s odbornými texty a autentické audio-vizuální aktivity. Studenti získají znalosti v základní anglické medicínské terminologii v daných tématech. Studenti získají dovednosti ve čtení odborného anglického lékařského či nelékařského textu. Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi v oblasti odborného jazyka na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce (SERR).
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
|
Předpoklady
|
Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zápočet: - 80% účast na cvičeních, - prezentace na vybrané téma, - samostatná práce a domácí příprava v prostředí e-learningového kurzu, - písemný zápočtový test (min. 60 % správných odpovědí).
|
Doporučená literatura
|
-
GLENDINNING Eric H. a Beverly A. S. HOLMSTRÖM. English in Medicine: A Course in Communication Skills. Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0521606660.
-
GLENDINNING Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press, 2009. ISBN 9780521682015.
-
GRICE Tony a Antoniette MEEHAN. Nursing 1. Oxford: Oxford University Press, 2007. ISBN 978-01-945697-7-4.
-
RIBES, Ramón a Pablo ROS. Radiological English. New York: Springer, 2009. ISBN 978-3-540-29328-6.
|