Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek: 1) zrak, barvy a barevné prostory, rastrový obraz 2) rastrové formáty, vektorové formáty, JPEG komprese 3) zpracování zvukových signálů, komprese zvuku,kontejnery, video, MPEG komprese 4) 3D formáty, 3D zobrazování, základní úpravy obrazu 5) osvětlovací modely, stínování, průhlednost, texturování 6) animace, realtime aplikace 7) simulace prostředí, inteligence
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Příprava prezentace (referátu)
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu interakce člověka s počítačem je seznámit studenty se základy a principy interaktivní počítačové grafiky a multimediálních aplikací. Studenti se dále seznámí s principy snímaní, záznamu, kódování a komprese multimediálních dat. Studenti umí navrhnout náhradní komunikaci s PC.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
|
Předpoklady
|
Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Prezentace samostatné výzkumné činnosti studenta
Aktivní zapojení na výuce, samostudium
|
Doporučená literatura
|
-
Navrátil, P. Počítačová grafika a multimédia. 2006. ISBN 80-86686-77-9.
-
Žára J., Beneš B., Felkel P. Moderní počítačová grafika. Computer Press, 2004.
|