Vyučující
|
-
Hastrdlová Šárka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tutorial content, study materials including e-learning environment Study requirements, Final Oral Exam focus Gastroenterology - Biopsy, Gastrointestinal Endoscopy and other Imaging Tests Neurology, the Brain, GCS Imaging for Neurological Patients, SPECT/CT and PET/CT Scanners Coronary Cardiac Imaging Techniques (Coronary catheterization, Echocardiogram, Intravascular ultrasound, Cardiac PET, CT, MRI) Surgery, Role of Biomedical Technologies in Surgery Infectious Diseases Renal - Ultrasound and other Kidney Imaging Techniques, Operating Equipment Progress in Science &Technology, Advanced Techniques
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 44 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají znalosti a dovednosti z anglické odborné terminologie. Cílem předmětu je osvojit si dovednost ve čtení a porozumění anglicky psanému textu, třídit informace a pracovat s nimi, získat učební strategie pro samostudium a další využití jazyka v každodenních situacích i v odborné praxi. Předmět je zaměřen na vyrovnání heterogenních vstupních dovedností studentů a vytvoření dalších předpokladů pro další rozvoj obecné i odborné komunikace. Zaměřuje se především na nácvik a rozvoj jazykových prostředků (s důrazem na gramatiku a slovní zásobu) a řečových dovedností (s důrazem na ústní projev a čtení s porozuměním). Upevňování a prohlubování gramatických a lexikálních prostředků bude probíhat mj. formou dosazovacích, transformačních či překladových cvičení z vybrané učebnice anglického jazyka, s podporou e-learningového prostředí. Pro rozvoj obecně odborné komunikace poslouží práce s odbornými texty a autentické audio-vizuální aktivity. Studenti získají znalosti v základní anglické medicínské terminologii v daných tématech. Studenti získají dovednosti ve čtení odborného anglického lékařského či nelékařského textu. Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi v oblasti odborného jazyka na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce (SERR).
Student získá jazykové dovednosti na plně rozvinuté úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Předpoklady
|
Student získal požadované jazykové dovednosti předchozího semestru podle úrovně Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej
80% účast na cvičeních Závěrečná prezentace na vybrané téma Seminární práce Samostatná práce a domácí příprava v prostředí e-learningového kurzu Písemný zápočtový test před zkouškou (min. 60 % správných odpovědí) Závěrečná ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
GLENDINNING Eric H. a Beverly A. S. HOLMSTRÖM. English in Medicine: A Course in Communication Skills. Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0521606660.
-
GLENDINNING Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press, 2009. ISBN 9780521682015.
-
GREENAN, James a Tony GRICE. Nursing 2. Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-456988-0.
-
GRICE, T, GREENAN, J. Nursing 2. OUP, Oxford, 2008. ISBN 9780194569880.
-
HAIDEKKER, Mark A. Medical Imaging Technology. Springer-Verlag New York Inc., 2013. ISBN 9781461470724.
-
LACKIE, John M. A Dictionary of Biomedicine. Oxford University Press, 2010. ISBN 9780199549351.
-
RIBES, Ramón, IANNARELLI, Palma, DUARTE, Rafael F. English for Biomedical Scientists. Springer. 2009. ISBN 978-3540771265.
|