| Název předmětu | Genderová specifika ve výchově a vzdělávání |
|---|---|
| Kód předmětu | KSH/PGSV |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Základní uvedení do genderové problematiky. 2. Chlapci a dívky v socializačním procesu. 3. Učitelé a vychovatelé v roli genderového konstruktéra. 4. Rovné příležitosti ve vzdělávacím procesu. 5. Muži a ženy v rodinném prostředí. 6. Muži a ženy na pracovním trhu. 7. Gender v mediích a výukových materiálech ve školním prostředí.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem kurzu je seznámení studujících se základními koncepty genderové problematiky a rozšíření jejich úhlu pohledu o možná nová, nestereotypní pojetí role muže a ženy ve společnosti. Studující budou seznámeni s hlavními oblastmi genderových diferenciací ve výchově a vzdělávání. Zároveň by měli v průběhu kurzu prohloubit tzv. genderovou senzitivitu a lépe se tak připravit pro budoucí práci v praxi.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|