| Název předmětu | Filozofie výchovy pro 1. stupeń ZŠ |
|---|---|
| Kód předmětu | KSH/PZF |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Úvod; co je člověk - tradiční otázky a odpovědi 2. Biologická specifika lidských bytostí; důsledky pro teorii výchovy 3. Vrozené a získané I 4. Vrozené a získané II 5. Problém inteligence 6. Vývoj inteligence 7. Gardnerova koncepce vícečetných inteligencí 8. Jazyk - univerzálie a funkce 9. Jazyk, argumentace a inteligence 10. Emoce, pocity a učení 11. Univerzální základy morálky a zkušenost 12. Morální vývoj a psychosociální krize 13. Humanistické perspektivy výchovy 14. Shrnutí a závěrečná diskuze
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu Filosofie výchovy pro 1. stupeň ZŠ je seznámení posluchačů a posluchaček s moderními koncepcemi člověka. Budeme vycházet z otázek tradiční filosofické antropologie, ale budeme tyto otázky pojednávat z perspektivy moderní kognitivní vědy.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|