Předmět: Asistenční praxe v MŠ

« Zpět
Název předmětu Asistenční praxe v MŠ
Kód předmětu CPP/ASP-Z
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Picková Helena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
studenti se v rámci asistenční činnosti seznamují s charakterem práce v MŠ, pozorují, analyzují a reflektují výchovně vzdělávací proces v MŠ z hlediska činnosti učitele, dětí a sledují jejich vzájemnou interakci.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování, Klinická praxe pod dohledem
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 6 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 6 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení se se specifiky preprimárního školství s akcentem na přechod do primárního vzdělávání.
Studenti reflektují výchovně vzdělávací proces v MŠ z hlediska činnosti učitele a dětí.
Předpoklady
absolvování předmětu Úvod do pedagogické praxe s náslechovými aktivitami

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia

Účast na úvodním a závěrečném kolokviu k praxi, vypracování portfolia
Doporučená literatura
  • KRATOCHVÍLOVÁ, J., HORKÁ, H., CHALOUPKOVÁ, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
  • KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
  • MAREŠ, J. - KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995, ISBN 80-210-1070-3.
  • OTEVŘELOVÁ, H. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
  • SPILKOVÁ, V., HEJLOVÁ, H., eds. Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku: vývoj po roce 1989 a perspektivy: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7290-486-0.
  • SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9.
  • SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ, N., KARGEROVÁ, J. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Retida, 2015. ISBN 978-80-260-9405-0.
  • STARÁ, J. Plánování výuky ? práce se vzdělávacími cíli. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7290-418-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr