Vyučující
|
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praktické aktivity: hospitace, první vyučovací pokusy studentů DPS v oblasti výuky technických předmětů na střední škole a jejich reflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 150 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Praktické aktivity zaměřené na hospitace, první vyučovací pokusy studentů DPS v oblasti výuky technických předmětů na střední škole a jejich reflexi. Korespondují se souběžnými teoretickými disciplínami studia, zejména s obecnou didaktikou a pedagogickou psychologií.
Projektování a řízení edukačního procesu. Komunikace. Pedagogický takt. Reflexe a sebereflexe.
|
Předpoklady
|
Splnění povinných předmětů 1. části studia, zejména pedagogicko-psychologického modulu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Pravidelná systematická aktivní účast, dokumentace observačních aktivit, svědomitá písemná příprava na výstupy, splnění požadovaného rozsahu výukových a náslechových aktivit, splnění formálních požadavků (vedení pedagogického deníku, závěrečná reflexe výstupů), plnění dalších specifických úkolů (malé výzkumné formy). Student se řídí podrobnými instrukcemi CPP.
|
Doporučená literatura
|
-
BĚLOHRADSKÁ J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec, TU, 2001.
-
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-118-2.
-
KARNASOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál, 1995..
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha Portál, 1996.
-
PETTY, G. Moderní vyučování. (4. vyd.) Praha: Portál, 2006..
|