Lecturer(s)
|
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
It has a function of getting practical experience when working with children, mainly in the area of the free-time activities. It has the form of leading children in bees or during summer camps etc.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogue metods(conversation,discussion,brainstorming), Motoric and practical working skills training
- Class attendance
- 30 hours per semester
|
Learning outcomes
|
The pedagogical practicum 2 connects to previous practical activities. It provides practical experience while working with children, mainly in the area of the free-time activities. It has the form of leading children in free time activities or during summer camps etc.
The projecting and controlling the educational process. The communication. The pedagogical tact. The reflection and the self-reflection.
|
Prerequisites
|
Searching for suitable practical activity, the registration at CPP.
|
Assessment methods and criteria
|
Student's performance analysis, Interview, Presentation of acquired experience via portfolio
Absolvování pedagogických aktivit, svědomitá příprava a realizace pedagogických činností. Vedení pedagogické dokumentace (portfólio). Plnění dalších specifických úkolů zadaných didaktikem. Student se řídí podrobnými instrukcemi didaktika praxe a CPP.
|
Recommended literature
|
-
BĚLOHRADSKÁ,J. A KOL. Praktická příprava studentů učitelství,Liberec TUL..
-
Karnsová, Michelle. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha, Portál 1994.
-
Rogge Jan-Uwe. Děti potřebují hranice, Praha, Portál 1996.
-
ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. 4, Hry ve městě a na vsi. Praha : Leprez, 1998..
-
Zapletal, Miloš. Vycházky a výlety s dětmi : zážitky, objevy, hry, zábava, poznání. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003.
|