Předmět: Souvislá praxe 2

« Zpět
Název předmětu Souvislá praxe 2
Kód předmětu CPP/SP2-Z
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Picková Helena, Mgr. Ph.D.
  • Hostašová Radmila, Mgr.
Obsah předmětu
Komplexní učitelská činnost. Těžištěm praxe je výuka akcentující výchovné využití obsahu učiva a navazující aktivity.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Klinická praxe pod dohledem
Výstupy z učení
Završení dosavadních praktických aktivit, komplexní učitelská činnost. Těžištěm praxe je výuka akcentující výchovné využití obsahu učiva a navazující aktivity. Realizace v místě bydliště studenta nebo na fakultních školách v Liberci.
Projektování a řízení edukačního procesu. Komunikace. Pedagogický takt. Reflexe a sebereflexe. Studenti umí vypracovat strukturu přípravy na vyučovací jednotku.
Předpoklady
Studenti absolvují všechny předcházející praxe.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia

Absolvování pedagogických aktivit (6 týdnů), svědomitá příprava a realizace pedagogických činností. Vedení pedagogické dokumentace (portfólio). Plnění dalších specifických úkolů zadaných didaktikem. Student se řídí podrobnými instrukcemi didaktika praxe a CPP.
Doporučená literatura
  • KRATOCHVÍLOVÁ, J., HORKÁ, H., CHALOUPKOVÁ, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
  • KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
  • MAREŠ, J. - KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995, ISBN 80-210-1070-3.
  • OTEVŘELOVÁ, H. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
  • SPILKOVÁ, V., HEJLOVÁ, H., eds. Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku: vývoj po roce 1989 a perspektivy: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7290-486-0.
  • SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9.
  • SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ, N., KARGEROVÁ, J. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Retida, 2015. ISBN 978-80-260-9405-0.
  • STARÁ, J. Plánování výuky ? práce se vzdělávacími cíli. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7290-418-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr