Vyučující
|
-
Hostašová Radmila, Mgr.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Komplexní učitelská činnost. Těžištěm praxe je výuka akcentující výchovné využití obsahu učiva a navazující aktivity. Kombinovaná forma studia - alespoň 1 týden praxe v ZŠ, třída není striktně vymezena.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 120 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Završení dosavadních praktických aktivit, komplexní učitelská činnost. Těžištěm praxe je výuka akcentující výchovné využití obsahu učiva a navazující aktivity. Realizace v místě bydliště studenta.
Projektování a řízení edukačního procesu. Komunikace. Pedagogický takt. Reflexe a sebereflexe.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování všech předchozích forem praxí.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Absolvování pedagogických aktivit, svědomitá příprava a realizace pedagogických činností. Vedení pedagogické dokumentace (portfólio). Plnění dalších specifických úkolů zadaných didaktikem. Student se řídí podrobnými instrukcemi didaktika praxe a CPP.
|
Doporučená literatura
|
-
Bělohradská, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec, TU 2001.
-
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005.
-
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, Portál 1997..
-
Rymešová, J., Žáková, M. Škola bez tajemství. Praha, Kvarta 1993.
|