Vyučující
|
-
Šimůnková Renata, Mgr. Ph.D.
-
Drozdová Edita, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1) Monitoring the Patient 2) Vital Signs, Describing Readings, Graphs and Charts 3) Medication 4) Alternative Treatment 5) Giving Advice 6) Mind and Body 7) Final Oral Exam focus Studijní pomůcky: Výukové materiály (vlastní, on-line cvičení, internetové zdroje rozšiřující jednotlivá i obecná témata) dostupné na korespondujících kurzech vyučujícího na https://elearning.tul.cz/
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení, Samostudium studentů
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje základní znalosti z anglické odborné terminologie. Cílem je procvičit dovednost číst a rozumět anglicky psanému textu, třídit informace a pracovat s nimi, získat učební strategie pro samostudium a další využití jazyka v každodenních situacích i v odborné praxi. Předmět je zaměřen na vyrovnání heterogenních vstupních dovedností studentů a vytvoření dalších předpokladů pro další rozvoj obecné i odborné komunikace. Zaměřuje se především na nácvik a rozvoj jazykových prostředků (s důrazem na gramatiku a slovní zásobu) a řečových dovedností (s důrazem na ústní projev a čtení s porozuměním). Upevňování a prohlubování gramatických a lexikálních prostředků bude probíhat mj. formou dosazovacích, transformačních či překladových cvičení z vybrané učebnice anglického jazyka, s podporou e-learningového prostředí. Pro rozvoj obecně odborné komunikace poslouží práce s odbornými texty a autentické audio-vizuální aktivity. Studenti si osvojí základní anglickou medicínskou terminologii v daných tématech. Studenti porozumí odborným anglickým lékařským či nelékařským textům. Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi v oblasti odborného jazyka na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce (SERR).
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
|
Předpoklady
|
Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Test
Zápočet: - 80% účast na cvičeních, - prezentace na vybrané téma, - samostatná práce a domácí příprava v prostředí e-learningového kurzu, - písemný zápočtový test před zkouškou (min. 60 % správných odpovědí). Zkouška: - ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
BAUMRUKOVÁ, Irena. English for Paramedics Case Studies. Xlibris, 2014. ISBN 978-14-9313-983-5.
-
BAUMRUKOVÁ, Irena. English in urgent care medicine: Angličtina v urgentní medicíně. Zlín: Tigris, 2017. ISBN 9788074900693.
-
TOPILOVÁ Věra. Medical English = Angličtina pro zdravotníky. Havlíčkův Brod, 2012. ISBN 978-80-7311-001-7.
|