Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1) Krev 2) Anatomie člověka 3) Smrt a umírání, pitva 4) Hygiena 5) Jednání s mentálně postiženými pacienty 6) Monitorování pacienta 7) Rentgen, US 8) MRI a další zobrazovací techniky (popis, použití) 9) Vstupní a výstupní radiologie 10) Radiologie a komunikace na dalších odděleních nemocnice 11) Psaní zprávy 12) Telefonické dovednosti, e-mailová komunikace 13) Léky 14) Alternativní léčby
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení, E-learning, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje základní znalosti z anglické odborné terminologie. Cílem je získat znalosti a dovednosti při čtení a rozumění anglicky psanému textu, třídit informace a pracovat s nimi, získat učební strategie pro samostudium a další využití jazyka v každodenních situacích i v odborné praxi. Předmět je zaměřen na vyrovnání heterogenních vstupních dovedností studentů a vytvoření dalších předpokladů pro další rozvoj obecné i odborné komunikace. Zaměřuje se především na nácvik a rozvoj jazykových prostředků (s důrazem na gramatiku a slovní zásobu) a řečových dovedností (s důrazem na ústní projev a čtení s porozuměním). Upevňování a prohlubování gramatických a lexikálních prostředků bude probíhat mj. formou dosazovacích, transformačních či překladových cvičení z vybrané učebnice anglického jazyka, s podporou e-learningového prostředí. Pro rozvoj obecně odborné komunikace poslouží práce s odbornými texty a autentické audio-vizuální aktivity. Cílem předmětu je získat kompetence studentů v oblasti odborného jazyka na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce (SERR).
Studenti si osvojí základní anglickou medicínskou terminologii v daných tématech, budou rozumět odborným anglickým lékařským či nelékařským textům.
|
Předpoklady
|
Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní prezentace samostatné práce studenta, Písemná práce, Test
Klasifikovaný zápočet: - 80% účast na cvičeních, - prezentace na vybrané téma, - seminární práce, - samostatná práce a domácí příprava v prostředí e-learningového kurzu, - písemný klasifikovaný zápočtový test (min. 60 % správných odpovědí).
|
Doporučená literatura
|
-
GLENDINNING Eric H. a Beverly A. S. HOLMSTRÖM. English in Medicine: A Course in Communication Skills. Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0521606660.
-
GLENDINNING Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in Use Medicine. Cambridge University Press, 2009. ISBN 9780521682015.
-
GRICE Tony a Antoniette MEEHAN. Nursing 1. Oxford: Oxford University Press, 2007. ISBN 978-01-945697-7-4.
-
RIBES, Ramón a Pablo ROS. Radiological English. New York: Springer, 2009. ISBN 978-3-540-29328-6.
|