Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1) Ošetřovatelský proces, získávání informací, hodnocení potřeb pacienta. 2) Ošetřovatelská diagnostika, formulování ošetřovatelských diagnóz. 3) Stanovení cílů, plánování ošetřovatelské péče. 4) Realizace plánované ošetřovatelské péče, dokumentace. 5) Hodnocení ošetřovatelské péče realizované sestrou. Cvičení: 1) Praktické využití ošetřovatelského procesu. 2) Ošetřovatelské hodnocení potřeb pacienta, formulování otázek k získávání informací. 3) Tvorba ošetřovatelských diagnóz - řešení modelových situací. 4) Cíle a očekávané výsledky ošetřovatelské péče, realizace ošetřovatelských plánů. 5) Modelové úlohy: Ošetřovatelské hodnocení potřeb pacienta dle modelu M. Gordon. 6) Modelové úlohy: Stanovení ošetřovatelských diagnóz. 7) Modelové úlohy: Plánování ošetřovatelské péče. 8) Modelové úlohy: Realizace ošetřovatelské péče, vyhodnocení ošetřovatelské péče. 9) Zhodnocení výsledků ošetřovatelských plánů, práce s dokumentací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Předmět je nezbytnou součástí poskytování ošetřovatelské péče, včetně péče neodkladné. Umožňuje pochopit hlavní cíl profesionální ošetřovatelské praxe, tedy zajištění a uspokojení životních potřeb pacienta, rodiny a komunity, procvičování jednotlivých fází ošetřovatelského procesu (metodologie ošetřovatelské praxe). Zaměřuje se na reakce, projevy neuspokojených potřeb u osob zdravých, nemocných, handicapovaných a umírajících.
Student získá schopnosti k zajištění a uspokojení životních potřeb pacienta, rodiny a komunity, procvičí si jednotlivé fáze ošetřovatelského procesu se zaměřením na reakce, projevy neuspokojených potřeb u osob zdravých, nemocných, handicapovaných a umírajících.
|
Předpoklady
|
nestanoveny
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná práce
. 80% účast na cvičeních . vypracování studentské ošetřovatelské dokumentace dle modelové úlohy . ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
MANDINCOVÁ, P. Psychosociální aspekty péče o nemocného: onemocnění štítné žlázy. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3811-6.
-
MARKOVÁ, M. Sestra a pacient v paliativní péči. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3171-1.
-
SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3593-1.
-
SIKOROVÁ, L.,ZELENÍKOVÁ, R. Potřeby člověka a ošetřovatelská diagnostika 1. Ostravská univerzita v Ostravě, Ostrava, 2012. ISBN 978-80-746-4210-4.
-
ŠAMÁNKOVÁ, M. Lidské potřeby ve zdraví a nemoci aplikované v ošetřovatelském procesu. Grada, Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3223-7.
-
TÓTHOVÁ, V. Ošetřovatelský proces a jeho realizace. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-785-9.
-
VÖRÖSOVÁ, G., SOLGAJOVÁ, A., ARCHALOUSOVÁ, A. Standardizovaná terminologie pro ošetřovatelskou diagnózu. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5304-1.
|