| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Gubová Terézia, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Šulová Lenka, prof. PhDr. CSc.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Přednášky: 1) Předmět a metody vývojové psychologie, teorie duševního vývoje člověka, základní charakteristiky prenatálního  a novorozeneckého období 2) Kojenecké a batolecí období, předškolní období, vstup dítěte do školy, mladší školní období, období dospívání 3) Období časné, střední a pozdní dospělosti, období stáří - kognitivní změny, emoční změny, sociální zařazení, terminální stadium života 4) Vývojová psychologie vs. psychopatologie vs. pediatrická psychologie 5) Ohrožení psychického vývoje - týrání, zneužívání, zanedbávání, psychická deprivace  Cvičení: 1) Prenatální a novorozenecké období 2) Kojenecké a batolecí období, předškolní období, mladší školní období, období dospívání 3) Období časné, střední a pozdní dospělosti, období stáří, terminální stadium života 4) Vývojová psychologie vs. psychopatologie vs. pediatrická psychologie 5) Týrání, zneužívání, zanedbávání, psychická deprivace 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Přednáška, Cvičení
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Podává informace o ontogenezi vývoje psychiky a vývoji psychosociálních potřeb jedince od narození až do smrti, které směřuje ke kvalitnějšímu pochopení chování nemocného, k pochopení jeho potřeb i problémů, které nemoc přináší jemu i jeho rodině. Řeší problematiku psychologie nemocných jedinců všech věkových skupin.  
                 
                Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Zápočet: - 80% účast na cvičeních,  - aktivita při výuce,  - splnění testu. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0772-6.
                
 
            
                
                - 
                    THOROVÁ, K. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
                
 
            
                
                - 
                    VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
                
 
            
                
                - 
                    ZACHAROVÁ, Eva a Jitka ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ. Základy psychologie pro zdravotnické obory. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4062-1.
                
 
            
         
         
         
     |