Vyučující
|
-
Paukertová Zuzana, Mgr.
-
Pažoutová Petra, Mgr. DiS.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1) Základy pedagogiky a edukace (základní terminologie, pedagogika a její cíle, andragogika, edukace ve zdravotnictví). 2) Učení a edukační metody, individuální a skupinová edukace. 3) Edukační proces a jeho dokumentace. 4) Edukační plán, edukační standard. 5) Edukační prostředí a prostředky. 6) Hodnocení v edukačním procesu. 7) Specifika edukace u vybraných skupin (děti, senioři, lidé s hendikepem). Cvičení: 1,2) Pedagogická diagnostika. 3,4) Fáze projektování. 5,6) Fáze realizace. 7) Evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá pedagogikou a edukací a procvičuje jejich praktickou aplikaci. Cílem je připravit studenty na edukaci pacientů a zdravotnických pracovníků nejen v praxi zdravotnických zařízení.
Předmět připraví studenty na edukaci pacientů a zdravotnických pracovníků nejen v praxi zdravotnických zařízení.
|
Předpoklady
|
Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná práce
Zápočet: - Vypracování edukačního plánu na přidělené téma
|
Doporučená literatura
|
-
ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha, Grada Publishing, a.s., 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
GURKOVÁ, Elena. Nemocný a chronické onemocnění: edukace, motivace a opora pacienta. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0461-1.
-
JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
-
KELNAROVÁ, J. Speciální pedagogika pro zdravotnické obory. Praha, Galén, 2016. ISBN 978-80-7492-273-2.
-
KRÁTKÁ, A.. Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství. Zlín, UTB, 2016. ISBN 978-80-7454-635-8.
-
KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.
-
ZACHAROVÁ, E. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0156-6.
|