| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Pažoutová Petra, Mgr. DiS.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Přednášky: 1) Základy pedagogiky a edukace (základní terminologie, pedagogika a její cíle, andragogika, edukace ve zdravotnictví). 2) Učení a edukační metody, individuální a skupinová edukace. 3) Edukační proces a jeho dokumentace. 4) Edukační plán, edukační standard. 5) Edukační prostředí a prostředky. 6) Hodnocení v edukačním procesu. 7) Specifika edukace u vybraných skupin (děti, senioři, lidé s hendikepem).  Cvičení: 1,2) Pedagogická diagnostika. 3,4) Fáze projektování. 5,6) Fáze realizace. 7) Evaluace. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Přednáška, Cvičení
        
            
                    
                
                    
                    - Kontaktní výuka
                        - 14 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět se zabývá pedagogikou a edukací a procvičuje jejich praktickou aplikaci. Cílem je připravit studenty na edukaci pacientů a zdravotnických pracovníků nejen v praxi zdravotnických zařízení.
                 
                Předmět připraví studenty na edukaci pacientů a zdravotnických pracovníků nejen v praxi zdravotnických zařízení.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná práce
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Zápočet: - Vypracování edukačního plánu na přidělené téma 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha, Grada Publishing, a.s., 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
                
 
            
                
                - 
                    GURKOVÁ, Elena. Nemocný a chronické onemocnění: edukace, motivace a opora pacienta. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0461-1.
                
 
            
                
                - 
                    JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
                
 
            
                
                - 
                    KELNAROVÁ, J. Speciální pedagogika pro zdravotnické obory. Praha, Galén, 2016. ISBN 978-80-7492-273-2.
                
 
            
                
                - 
                    KRÁTKÁ, A.. Základy pedagogiky a edukace v ošetřovatelství. Zlín, UTB, 2016. ISBN 978-80-7454-635-8.
                
 
            
                
                - 
                    KUBEROVÁ, H. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.
                
 
            
                
                - 
                    ZACHAROVÁ, E. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0156-6.
                
 
            
         
         
         
     |