Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek: 1) smysly, zrak, barvy a barevné prostory, rastrový obraz, vektorový obraz komprese obrazu 2) video, komprese videa 3) 3D formáty, 3D zobrazování a snímání 4) zvuk, komprese zvuku 5) principy návrhu realtime audiovizuální aplikace 6) základy OpenGL, orientace v prostoru 7) programování v OpenGL, pricipy, nadstavby 8) vektorová písma, GUI, animace 9) osvětlovací modely, stínování, průhlednost 10) texturování, antialiasing, mlha 11) vyhledánání v prostoru a detekce kolizí, fyzikální simulace, AI 12) úvod do shaderů 13) programování pomocí shaderů 14) prezentace projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Přednáška
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu interakce člověka s počítačem je seznámit studenty s tvorbou virtuálních objektů. Studenti se seznámí s metodami návrhu a realizace interaktivních multimediálních aplikací a budou schopni vytvořit jednoduchý dynamický virtuální svět.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Znalost strukturovaného a objektového programování v C++ (nebo C#, Java, Python apod.).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška
Zápočet je udělen v případě, že student prokázal splnění všech zadaných úloh a že se aktivně účastnil všech cvičení. Zkouška: písemná, ústní, projekt.
|
Doporučená literatura
|
-
G. Sellers, R. S. Wright, N. Haemel. OpenGL SuperBible, Seventh Edition. 2016. ISBN 9780672337475.
-
ROST, Randi J a Bill LICEA-KANE. OpenGL shading language. 2010. ISBN 9780321637635.
-
SHREINER, D. - DAVIS, T. - WOO, M. - NEIDER, J. OpenGL. Praha: Computer Press, 2006.
-
Shreiner, D. OpenGL programming guide: the official guide to learning OpenGL, version 4.3. 2013. ISBN 978-0321773036.
|