Digitální mediální gramotnost se týká schopnosti ?přístupu, analýzy, hodnocení, tvorby a jednání pomocí všech forem komunikace?. Náš profesní i soukromý život je stále více obklopen digitálními mediálními technologiemi. Vzhledem k tomu, že se digitální média stále zřetelněji získávají důležitou roli v naší situaci a prostředí, potřebujeme nové a dynamické kritické schopnosti, abychom se v tomto novém digitálním prostředí orientovali. V době, kdy většina našich informací pochází ze sociálních médií, je důležitější než kdy jindy, aby si budoucí generace uvědomily mechanismus, který stojí za ekosystémem digitálních médií. Tento předmět si klade za cíl pomoci studentům orientovat se v médiích 21. století tím, že se stanou aktivními, uvědomělými a odpovědnými uživateli médií, nikoli pouze pasivními spotřebiteli. Dnešní informační a zábavní technologie s námi komunikují prostřednictvím výkonné kombinace slov, obrazů a zvuků. Proto si musíme vyvinout širší soubor dovedností v oblasti gramotnosti, které nám pomohou porozumět zprávám, které dostáváme, a efektivně využívat tyto nástroje k navrhování a distribuci našich zpráv. Předmět kombinuje synchronní i diachronní přístup a zaměřuje se na historii mediální gramotnosti, ale také na to, jak fungují tradiční a digitální média, a zároveň se zamýšlí nad rolemi (tj. agenturou, postupy a odpovědností) jednotlivce i společnosti.
|