Vyučující
|
-
Míča Slavomír, Mgr. Bc. Ph.D.
-
Haupt Jaromír, Mgr. Ph.D.
-
Světlíková Anna, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Course Content: (on STAG, this is the "Obsah, opory" section) Developing Stylistic Awareness and Practice: - introduction to written academic style, using formal and impersonal language - stylistic practice/exercises: nominalization, synonyms and collocations, word order, hedges, avoiding vagueness, punctuation, smooth writing style The Essay Form: - parts of the essay: introduction, body, conclusion, - pre-writing (brainstorming, mind maps, outlines), developing a thesis statement - the argumentative essay, - the comparison and contrast essay, - the cause and effect essay, - the process analysis essay. Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 10 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení, E-learning, Prezentace práce studentů
|
Výstupy z učení
|
Kurz pokračuje ve výuce základů psaného projevu. Cílem je, aby po absolvování kurzu studenti byli schopni napsat krátké statě v nefikčních žánrech nejužitečnějších v akademickém prostředí. Kurz je i nadále zaměřen na psaní jako proces s důrazem na pochopení vnitřní struktury textu a schopnosti uvědomělého psaní na základě předchozích plánů. Velký důraz je kladen také na kritické myšlení a sebereflexi.
Studenti si zlepší dovednost kriticky analyzovat texty a vypracovat logickou a náležitě strukturovanou stať v AJ.
|
Předpoklady
|
Znalost AJ na úrovni B1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
Docházka je povinná, povoleny jsou dvě neomluvené absence. Tři písemné úkoly: 1) test v průběhu semestru zaměřený na stylistická cvičení a/nebo části eseje. 2) esej psaná doma 3) esej psaná na konci kurzu Pro úspěšné absolvování kurzu musí student: - aktivně účast na hodinách (maximálně dvě neomluvené absence) - získat alespoň 70% bodů v každém z písemných úkolů/testu Každý z písemných testů lze opakovat pouze jednou.
|
Doporučená literatura
|
-
Bailey, Stephen. Academic Writing. A Handbook for International Students. Abingdon: Routledge, 2018.
-
Smalley, Regina L., Mary K. Ruetten, and Joann Rishel Kozyrev. Refining Composition Skills: Academic Writing and Grammar. Boston: Heinle ELT, 2011.
-
Zemach, Dorothy E., and Lisa A Rumisek. Academic Writing. From Paragraph to Essay. Oxford: Macmillan, 2015.
|