Vyučující
|
-
Koutská Iva, PhDr. Ph.D.
-
Marková Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata probíraná v rámci seminářů: Presentation phases and related communication and language skills. Language of presentations: levels of formality/informality, useful expressions. Rhetorical questions, contrasts, tripling, simplification. Successful presentations: effective openings and means of organising the information (cause, effect, purpose) Visual aids Using one's voice: articulation, chunking, stress, intonation. Basic voice techniques: emphasis, focusing, softening, repetition. Body language. Handling questions: clarification, dealing with questions. Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 9 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Cvičení, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 17 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit studenty, jak srozumitelně a logicky prezentovat různé formy sdělení. Pozornost je věnována zejména rozvoji dovednosti připravit smysluplné vystoupení, jakož i rozvoji škály mluvních dovedností, které umožní studentům jejich vystoupení efektivně prezentovat.
Learning Outcomes (measurable) By the end, students will be able to: Analyze audience, purpose, and context to choose an appropriate genre, tone, and structure. Plan and produce clear, well-organized documents (e.g., essays, briefs, reports) using credible sources and proper citation. Deliver structured oral presentations that use effective verbal, nonverbal, and visual strategies. Apply critical reading/listening to summarize, question, and evaluate arguments. Provide and incorporate constructive peer and self-assessment to revise content for clarity, coherence, and style. Communicate across differences ethically (accessibility, cultural sensitivity, and bias awareness). Use digital tools (e.g., slideware, collaborative editors, AI responsibly) to support communication tasks.
|
Předpoklady
|
Anglický jazyk na úrovni B1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Systematické pozorování studenta, Prezentace osvojených vědomostí formou referátu
Zápis do kurzu na elearning.tul.cz. Prostřednictvím tohoto kurzu budou studentům zprostředkovány informace týkající se teoretických znalostí a praktických dovedností tvořících náplň předmětu. Důraz je kladen na jazykové schopnosti studenta, tak aby projev/diskuze probíhaly na odpovídající jazykové úrovni. Přestože se nejedná o kurz jazykových znalostí, je nutné, aby studenti aplikovali znalosti z ostatních předmětů, aby jejich projev byl gramaticky správný, ale současně i srozumitelný. Aktivní účast na cvičeních. Povolené jsou dvě absence v semináři u studentů denní formy, a jedna u studentů kombinované formy studia. O absenci by studenti měli vyučující, pokud možno, informovat předem, jelikož dané může ovlivnit náplň hodin. Příprava a přednes prezentace na dané téma (její reflexe a zapracování připomínek pro opětovný přednes), vzájemné hodnocení přednesených prezentací. Studenti by měli být připraveni na skutečnost, že jejich prezentace budou nahrávány pro potřeby předmětu (rozbor a hodnocení přednesu). Nicméně jim bude umožněno, aby zpětná vazba dané nahrávky neproběhla veřejně. Včasné a úplné plnění doplňujících úkolů a aktivit v rámci kurzu (a to buď v rámci semináře, či prostřednictvím kurzu na Moodle). Hodnocení v rámci obou forem výuky bude na základě včasného a úplného plnění požadavků. Tyto podmínky jsou stejné pro studenty prezenční i kombinované formy studia.
|
Doporučená literatura
|
-
Bradbury, Andrew. Successful Presentation Skills. London, 2010.
-
Chivers, Barbara and Michael Shoolbred. A Student's Guide to Presentations: Making your Presentation Count. Los Angeles, 2007.
-
Mandel, Steve. Effective Presentation Skills. North Canton, Ohio, 1993.
|