Vyučující
|
-
Vernyik Zénó, Mgr. Ph.D.
-
Světlíková Anna, Mgr. Ph.D.
-
Khodaverdi Neda, Mgr. Ph.D.
-
Tymbay Alexey, Mgr. CSc.
-
Weder Nandi, Ph.D. B.Sc. MA.
-
Rhys Maxmilian, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Akademický styl. Volba výzkumného tématu a výzkumných otázek. Výzkumné metody. Bakalářská práce - struktura, požadavky, časté problémy. Vyhledávání a používání sekundárních zdrojů. Citace a citační styly. Shrnutí a parafráze. Plagiátorství a využití AI při psaní práce. Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 9 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Individuální konzultace, Cvičení, E-learning, Prezentace práce studentů
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na akademický styl vyjadřování a na základy aplikovaného výzkumu. Studenti se seznámí se zásadami tvorby odborné práce a osvojí si posloupnost jednotlivých kroků výzkumu zaměřených především na výběr tématu, identifikaci problému a formulaci výzkumných otázek, vyhledání dostupných informací, volbu metod empirického výzkumu a způsob selekce a interpretace výsledků. Cílem předmětu je dále vybavit studenty dovednostmi čtení odborné literatury, které jim umožní porozumět, analyzovat a kriticky zhodnotit různé zdroje. Studenti budou schopni samostatně připravit, realizovat a zpracovat vlastní projekt empirického šetření. Předmět slouží také jako příprava k sepsání bakalářské práce.
Studenti budou schopni napsat logicky strukturovanou, relevantně podpořenou a stylisticky správnou odbornou stať. Dále se naučí kriticky vybrat a vyhodnotit akademické zdroje a používat vědecké plnotextové a bibliografické databáze.
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny na úrovni B2, splnění aspoň jednoho z předchozích kurzů psaní
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Test
Přítomnost a aktivní účast na seminářích Vypracování pěti seminárních a jedné závěrečné práce dle instrukcí jednotlivých vyučujících. Každou práci lze opakovat pouze jednou; hodnocena je i jazyková stránka prací.
|
Doporučená literatura
|
-
Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students. New York: Routledge, 2018.
-
Bell, Judith. Doing Your Research Project: A Guide for First-time Researchers in Education and Social Science. Maidenhead, MA: McGraw-Hill Education, 2014.
-
Hartmann, Pamela, Laurie Blass, and Kristin Sherman. Quest 3: Reading and Writing. New York: McGraw-Hill, 2007.
-
Zemach, Dorothy E., and Lisa A Rumisek. Academic Writing. From Paragraph to Essay. Oxford: Macmillan, 2015.
|