Předmět: Základy didaktiky anglického jazyka

« Zpět
Název předmětu Základy didaktiky anglického jazyka
Kód předmětu KAJ/ZADBE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Peldová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Khodaverdi Neda, Mgr. Ph.D.
  • Koutská Iva, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
SCHEDULE - full-time students LECTURES Week 1 - February 23 - Classroom management Week 2 - March 1 - Teaching vocabulary Week 3 - March 8 - Teaching pronunciation Week 4 - March 15 - Teaching grammar Week 5 - March 22 - No lecture - Week 6 - March 29 - No lecture - Easter Week 7 - April 5 - Teaching productive skills Week 8 - April 12 - Teaching receptive skills Week 9 - April 19 - Lesson planning Week 10 - April 26 - Error corrections Week 11 - May 3 - Testing Week 12 - May 10 - no lecture-the Rector's Day Seminars - full timers Week 1 - 19, 20, 23 Feb - Introduction to ELT Week 2 - 26, 27,1 March - Classroom management Week 3 - 4, 5, 8 March - Teaching vocabulary - test 1 Week 4 - 11, 12, 15 March - Teaching pronunciation Week 5 - 18, 19 March - Teaching grammar - please, Friday group, try to join the other two classes as there will be no Friday session Week 6 - 25, 26 March - Miscellaneous, please, Friday group, try to join the other two classes as there will be no Friday session Week 7 - 2, 5 April - Teaching writing - please, Monday group try to join one of the other two classes; there is no Monday session due to the Easter Week 8 - 8, 9, 12 - Teaching speaking - test 2 Week 9 - 15, 16, 19 April - Teaching receptive skills Week 10 - 22, 23, 26 April - Lesson planning Week 11 - 29, 30, 3 - Lesson planning - test 3 Week 12 -6, 7 May error correction - Friday group, please try to join one of the other groups as there is the Rector's Day and no lessons SCHEDULE - part-time students March 2 Classroom management, Teaching vocabulary April 6 Teaching pronunciation, Teaching grammar, Teaching receptive skills- test 1 April 27 Teaching productive skills Lesson planning - test2 May 11 Error correction - test 3

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška, Seminář, E-learning, Samostudium studentů
Výstupy z učení
Cílem výuky je seznámit studenty s principy současných postupů při výuce anglického jazyka a s jejich aplikacemi ve třídách dětí školního věku. Předmět je zaměřen na charakteristiky žáka a s nimi souvisejícími prioritami ve výuce anglického jazyka, organizaci práce ve třídě, instrukce v angličtině a plánování výuky. Předmět je dále zaměřen na rozvoj receptivních i produktivních dovedností, na prezentaci a procvičování slovní zásoby, výslovnosti, jazykových funkcí a gramatických struktur. Součástí předmětu jsou i zásady hodnocení žáků, poskytování zpětné vazby a práce s chybou. x
Studenti se budou umět orientovat v terminologii a současných přístupech výuky anglického jazyka.
Předpoklady
Znalost angličtiny na úrovni B2.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná práce, Test

Požadavky Zápočet Zápočet bude udělen studentům, kteří splní 70 % následujících požadavků. Aktivní docházka 25 % -2 absence povoleny, KS také, ale jen dva bloky ne dva dny výuky. E-learningové aktivity, které jsou plněny v souladu s termíny; každá vzdělávací aktivita musí být splněna ze 70 procent; můžete se pokusit o co nejvíce pokusů 25 %. Studenti KS dokončí elearning do 20. května půlnoci. 3 průběžné testy; termíny viz harmonogram výuky 25 % - nedostaví-li se student na hodinu s testem bez řádné osobní omluvy, nedostane šanci si test dopsat. Prezentace na vybrané odborné téma - bude projednáno na seminářích -25 %. Studenti kombinovaného studia odevzdají písemnou prezentaci, detaily budou projednány na prvním semináři. Termín nejzaššího odevzdání pro studenty KS je 20. května, půlnoci Celkové hodnocení je tvořeno váženým průměrem, což znamená, že budou zohledněny všechny aspekty kurzu. Opakování záskání zápočtu nebude možné. Předmět je vytvořen tak abyste pracovali v průběhu semestru. Pokud nedosáhnete 70 % požadovaných bodů, budete muset kurz opakovat. Ústní zkouška Kurz je zakončen ústní zkouškou, která proběhne během zkouškového období. Na zkoušku máte tři pokusy. Nepřihlašujte se na na poprvé na nejzašší termín, abyste pak měli možnost využít vaše další dvě možnosti, kdyby se Vám zkouška na poprvé nepovedla. Při zkoušce si studenti vyberou jednu otázku z probraných témat během semestru a diskutují o ní vyučujícím cca 20 min, je potřeba vysvětlit teorii, použít správnou terminologii, uvést důsledky v praxi. Ti, kteří mají v úmyslu skládat státní zkoušky v červnu, budou mít přednostní právo na termíny zkoušek. Termíny nebudou vypisovány během srpna. Rozvrhněte si proto dobře váš čas a přípravu.
Doporučená literatura
  • Hughes, Glyn, Josephine Moate, and Tiina Raatikainen. Practical Classroom English. Oxford: Oxford University Press, 2015.
  • Celce-Murcia, Marianne. Teaching English as a Second or Foreign Language. New York: Cengage, 2014.
  • Gower, R., D. Phillips and S. Walters. Teaching Practice Handbook. London: MacMillan, 2005.
  • Harmer, Jeremy. How to Teach Writing. Harlow: Pearson, 2004.
  • Harmer, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson, 2015.
  • Kelly, Gerald. How to Teach Pronunciation. Harlow: Pearson, 2000.
  • Scrivener, Jim. Learning Teaching. Macmillan, 2011.
  • Thornbury, Scott, and Peter A. Watkins. The CELTA Course: Certificate in English Language Teaching to Adults: Trainee Book. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
  • Thornbury, Scott. How to Teach Speaking. Harlow: Pearson, 2003.
  • Ur, Penny. A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press, 2012.
  • Wilson, Jeremy. How to Teach Listening. Harlow: Pearson, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr