Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení, Samostudium studentů
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají základní přehled o klasifikaci minerálů a jejich určování na základě fyzikálních a chemických vlastností.
Studenti se seznámí s klasifikací minerálů, jejich fyzikálními a chemickými vlastnostmi a jejich významem.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Studenti se seznámí se vznikem, vývojem a výskytem minerálů v přírodě, parageneze, horninotvorné minerály. Systematický přehled nejdůležitějších minerálů, jejich vlastnosti, význam a výskyt. Studenti si rovněž prohloubí znalosti o specifických fyzikálních vlastnostech minerálů (magnetismus, fluorescence, radioaktivita) a o chemických vlastnostech minerálů. V rámci laboratorních cvičení budou seznámeni s nejvýznamnějšími minerály. Studenti si samostatně prostudují informace o chemickém složení minerálů a jejich základním systematickém členění, který je vytvořen na tomto principu. Odborný rozhovor spojený se stanovením minerálů.
|
Doporučená literatura
|
-
BERNARD, J.H. Minerály České republiky. Praha: Academia, 2000. ISBN 80-200-0350-9.
-
CHVÁTAL, M. Úvod do systematické mineralogie. Praha: Silikátový svaz, 2005. ISBN 80-86821-11-0.
-
ZIEGLER, V. Základy mineralogie a petrografie pro studenty Pedagogické fakulty. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2003. ISBN 80-7290-111-7.
|