Vyučující
|
-
Kopecký Oldřich, doc. Mgr. Ph.D.
-
Pudil Martin, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Cvičení, Samostudium studentů
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s fylogenezí jednotlivých soustav v rámci celé živočišné říše.
Studenti získají znalosti o fylogenezi a ontogenezi živočichů, základních tělních soustavách a jejich funkcích. Naučí se analyzovat jejich anatomické a fyziologické vlastnosti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná práce, Test
Studenti budou schopni popsat ontogenezi, gastrulaci. Osvojí si základy histologie a organologie. Budou se orientovat ve fylogenezi pohybové a svalové soustavy, dále soustav jako je trávicí, dýchací, vylučovací, cévní, nervová, hormonální, pohlavní a smyslová. Studenti zhotoví protokoly z jednotlivých cvičení a vypracují úkoly, na základě návštěvy vybrané zoologické zahrady. Studenti si samostatně prostudují informace o fylogenezi nervové a smyslové soustavy, trávicí soustavy a pohlavní soustavy u obratlovců. Studenti zhotoví protokoly z jednotlivých cvičení a vypracují úkoly, na základě návštěvy vybrané zoologické zahrady.
|
Doporučená literatura
|
-
Vácha, M., Bičík, V., Petrásek, R. Šimek, V., Fellnerová, I. Srovnávací fyziologie živočichů. 2. vyd. Brno: Masarykova Univerzita, 2004. ISBN 80-210-3379-7.
-
Zrzavý, J. Fylogeneze živočišné říše. Praha: Scientia, 2006. ISBN 80-86960-08-0.
|