Vyučující
|
-
Pusztai Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Přednáška, Cvičení
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s diverzitou rostlin a vzájemnými vztahy jednotlivých skupin. Získají vhled do systému rostlin v průběhu evoluce: zelené řasy, mechorosty, ryniové rostliny, kapraďorosty, nahosemenné a krytosemenné rostliny a do jejich základní charakteristiky, výskytu, ekologického významu a systému.
Studenti se seznámí s diverzitou rostlin a hub, jejich systematikou, evolucí a ekologickým významem. Budou schopni rozpoznávat významné čeledi a jejich typické zástupce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Studenti se naučí se rozpoznávat typické zástupce pomocí demonstrace typických zástupců probíraných čeledí. Studenti si seznámí s typickými zástupci rovněž na základě návštěvy botanické zahrady. Studenti si samostatně prostudují základní charakteristiku a systém vybraných skupin s důrazem na významné čeledi. Podmínkou klasifikovaného zápočtu je aktivní účast na cvičeních a sepsání a odprezentování seminární práce nebo eseje na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
DEYL M. a HÍSEK K. Naše květiny. Academia, Praha, 2002.
-
Kaplan, Z. a kol. Klíč ke květeně České republiky. Academia, Praha. 2. vyd., 2021. ISBN 978-80-200-2660-6.
-
Kubát K. a kol. Klíč ke květeně České republiky. Academia, Praha, 2002. ISBN 80-200-0836-5.
-
MUSIL, J. A HAMERNÍK, J. Jehličnaté dřeviny. Academia, Praha, 2007.
|