Předmět: Němčina pro firemní prostředí I

« Zpět
Název předmětu Němčina pro firemní prostředí I
Kód předmětu KCJ/NFP1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Neumannová Helena, PaedDr. Ph.D.
  • Vlčková Irena, PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Procvičování kompetencí - ústní projev, poslech, čtení a psaní v rámci tematických celků: - představování se ve firmě, seznámení se s firemním prostředím, odbornými profesemi, žádost o pracovní místo, životopis. - práce x rodina - zaměstnání, pracovní činnosti, pracovní doba, firemní benefity. - služební cesty, plánování termínů a pracovních cest, rezervace ubytování, telefonické hovory. - obchodní jednání, výstavy, veletrhy, jednání se zákazníkem, společenská jednání. Současně je procvičována gramatika v odborných textech.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět připraví studenty na komunikaci v různých typických situacích v zaměstnání a zprostředkuje způsoby jednání v profesní praxi. Pomůže zlepšit komunikační schopnosti a naučí studenty jednoduše a efektivně komunikovat při jednáních, obchodních schůzkách a konferencích.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
Předpoklady
Student by měl mít takové vstupní jazykové dovednosti, aby byl schopen po absolvování semestru získat požadované jazykové znalosti.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta

- účast na cvičeních - absolvování testů v průběhu studia - vypracování prezentací a seminární práce.
Doporučená literatura
  • ANGIONI, M., I. HÄLBIG a V. STÜBNER. Einfach Besser! Deutsch für den Beruf.. telc. Frankfurt, 2017. ISBN 978-3-946447-16-0.
  • BUSCHA, A. a G. LINTHOUT. Geschäftskommunikation.. Hueber. München, 2008. ISBN 978-3-19-091598-9.
  • GERHARD, C. Menschen im Beruf-Bewerbungstraining. Hueber. München, 2016. ISBN 978-3-19-121587-3.
  • HERING, A. a M. MATUSSEK. Menschen im Beruf -Schreibtraining. Hueber. München, 2015. ISBN 978-3-19-141587-7.
  • HERING, A. a M. MATUSSEK. Menschen im Beruf -Telefontraining. Hueber. München, 2015. ISBN 978-3-19-151587-4.
  • HERING, A.a J.FORßMANN. Deutsch in der Firma. Hueber. München, 2014. ISBN 978-3-19-247475-0.
  • HÖFFGEN, A. Deutsch lernen für den Beruf. 3.vyd.. Hueber. München, 2004. ISBN 19-007245-0.
  • LÉVY-HILLERICH, D. Kommunikation in der Wirtschaft. Fraus. Plzeň, 2009. ISBN 978-3-464-21236-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr