Vyučující
|
-
Neumannová Helena, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní gramatické jevy a konverzace na (obecná témata): - skloňování přídavných jmen v přívlastku (2. část) - řadové číslovky - předložky s 3. a 4. pádem - neodlučitelné a odlučitelné předpony - časování slovesa "wissen" - vazba "es gibt" - zvratná slovesa - časování slovesa "werden" - budoucí čas. - tázací zájmena "welcher" a "was für ein" - pořádek slov ve větě hlavní po větě vedlejší - zájmena neurčitá a záporná v zastoupení podstatného jména - skloňování přídavných jmen po zájmenech a číslovkách - zeměpisná přídavná jména na -er a jména obyvatel - vazby sloves - préteritum (souminulý čas) - zpodstatnělá přídavná jména - věty vztažné - souřadící spojky (1. část).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
- rozvíjet a upevňovat lexikální a frazelogické jednotky obecného jazyka - rozvíjet základní jazykové kompetence, především pak poslech a čtení s porozuměním - rozvíjet formy ústního projevu - diskuse, prezentace - systematicky upevňovat odbornou slovní zásobu z oblasti hospodářského jazyka Student získá jazykové dovednosti na rozvinuté úrovni A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Student získá jazykové dovednosti úrovně rozvinuté A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Předpoklady
|
Student by měl mít takové vstupní jazykové dovednosti, aby byl schopen po absolvování semestru získat požadovanou jazykovou úroveň podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
Zápočet: - účast na seminářích - absolvování testů v průběhu semestru - vypracování požadovaných prezentací - průběžné plnění podmínek zápočtů dle požadavků vyučujících - samostatná práce s e-learningovými materiály - úspěšné absolvování zápočtového testu.
|
Doporučená literatura
|
-
BRINITZER, M., DAMM, V. Grammatik sehen ? Arbeitsbuch für Deutsch als Fremdsprache. Hueber. München, 1999. ISBN 978-3-19-001604-4.
-
HÖPPNEROVA, V. Der, die, das - Němčina pro jazykové školy, 1. díl. Fraus. 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
KRENN, W., PUCHTA, H. Motive A1 Kursbuch. Hueber. München, 2016. ISBN 978-3-19-001880-2.
-
KRENN, W., PUCHTA, H. Motive A1 Arbeitsbuch. Hueber. München, 2016. ISBN 978-3-19-031.
-
NEKOVÁŘOVÁ, A., FLIEGER, D. Alltagssprache Deutsch Neu. Fraus. ISBN 40-227-8066-5.
-
VOLTROVÁ, M. Přehledná německá gramatika. Computer Press. 2007. ISBN 80-251-0718-3.
|